Dospělý člověk může bez újmy na zdraví zkonzumovat asi 50 g cukru denně. Informovala o tom tisková agentura města Moskvy endokrinolog, kandidát lékařských věd, docent katedry První moskevské státní lékařské univerzity pojmenované po Sechenov Olesya Gurova.

„Pokud se budeme bavit o tom, kolik cukru by měl mít průměrný dospělý člověk za den, tak je to podle různých doporučení bez újmy na zdraví asi 50 g denně, asi 10 lžiček cukru. Musíme ale pochopit, že cukr se nachází všude, dokonce i ve výrobcích, které se na první pohled zdají neslazené. Nejčastěji lidé získávají cukr nejen ze sladkostí – sušenek, bonbonů atd. – ale také z produktů, jako jsou omáčky, sladké jogurty, rychlé snídaně a samozřejmě nápoje. Ty zahrnují ovocné nápoje, limonády, džusy a limonády. Například plechovka sody obsahuje asi sedm lžiček cukru a tabulka hořké čokolády obsahuje 45–50 g cukru. To je vlastně každodenní norma,“ řekla Gurová.

Doktor doporučil nahradit cukrovinky ovocem.

„Co může nahradit sladkosti a co řadíme mezi „zdravé“ sladkosti, jsou samozřejmě ovoce a sušené ovoce. Předpokládá se, že člověk by měl sníst asi pět porcí zeleniny a ovoce denně. Porce je asi šálek bobulí, ovoce velikosti pěsti – jablko, hruška, plátek melounu,“ dodal odborník.

Odborník připomněl, že nadměrná konzumace cukru může vést zejména ke vzniku srdečních a cévních onemocnění, nadváhy a cukrovky 2. typu a také ke zhoršení stavu zubů.

Světový den cukroví se slaví 18. října.

304 [TIMESTAMP_X] => 2019-10-28 10:43:57 [IBLOCK_ID] => 21 [NAME] => URL zdrojového článku [AKTIVNÍ] => Y [ŘADIT] => 500 [KÓD] => zdrojová_url [VÝCHOZÍ_HODNOTA ] => [PROPERTY_TYPE] => S [ROW_COUNT] => 1 [COL_COUNT] => 30 [LIST_TYPE] => L [VÍCE] => N [XML_ID] => 304 [FILE_TYPE] => [MULTIPLE_CNT] => 5 [TMP_ID] => [LINK_IBLOCK_ID] => 0 [WITH_DESCRIPTION] => N [SEARCHABLE] => N [FILTRABLE] => N [JE_POŽADOVÁNO] => N [VERZE] => 1 [USER_TYPE] => [USER_TYPE_SETTINGS] = > [RADA] => [PROPERTY_VALUE_ID] => 465438 [VALUE] => https://www.mskagency.ru/materials/3157667 [DESCRIPTION] => [VALUE_ENUM] => [VALUE_XML_ID] => [VALUE_SORT] => [~VALUE] => https://www.mskagency.ru/materials/3157667 [~DESCRIPTION] => [~NAME] => URL původního článku [~DEFAULT_VALUE] => ) —>

ČTĚTE VÍCE
Je možné nakrájet tymián?

Odkaz na publikaci: mskagency.ru

Vložte kód na web

Dospělý člověk může bez újmy na zdraví zkonzumovat asi 50 g cukru denně. Informovala o tom tisková agentura města Moskvy endokrinolog, kandidát lékařských věd, docent katedry První moskevské státní lékařské univerzity pojmenované po Sechenov Olesya Gurova.

„Pokud se budeme bavit o tom, kolik cukru by měl mít průměrný dospělý člověk za den, tak je to podle různých doporučení bez újmy na zdraví asi 50 g denně, asi 10 lžiček cukru. Musíme ale pochopit, že cukr se nachází všude, dokonce i ve výrobcích, které se na první pohled zdají neslazené. Nejčastěji lidé získávají cukr nejen ze sladkostí – sušenek, bonbonů atd. – ale také z produktů, jako jsou omáčky, sladké jogurty, rychlé snídaně a samozřejmě nápoje. Ty zahrnují ovocné nápoje, limonády, džusy a limonády. Například plechovka sody obsahuje asi sedm lžiček cukru a tabulka hořké čokolády obsahuje 45–50 g cukru. To je vlastně každodenní norma,“ řekla Gurová.

Doktor doporučil nahradit cukrovinky ovocem.

„Co může nahradit sladkosti a co řadíme mezi „zdravé“ sladkosti, jsou samozřejmě ovoce a sušené ovoce. Předpokládá se, že člověk by měl sníst asi pět porcí zeleniny a ovoce denně. Porce je asi šálek bobulí, ovoce velikosti pěsti – jablko, hruška, plátek melounu,“ dodal odborník.

Odborník připomněl, že nadměrná konzumace cukru může vést zejména ke vzniku srdečních a cévních onemocnění, nadváhy a cukrovky 2. typu a také ke zhoršení stavu zubů.

Světový den cukroví se slaví 18. října.