Na webu je mnoho zajímavých a složitých receptů, ale chyběl recept na to, jak uvařit základní kaši. Podělím se s vámi o své zkušenosti. Ráda bych také poradila těm, kterým je jáhlová kaše lhostejná, aby si na ni dávali pozor – je to velmi zdravý produkt. Jáhly obsahují více bílkovin než rýže a ječmen, více fosforu než maso, více kyseliny listové než pšenice a kukuřice a více vitamínů B než jiné obiloviny. Jáhly obsahují hodně draslíku, zinku, sodíku, jódu, hořčíku a bromu. Skvěle chutná i jáhlová kaše.

Do kuchařky
Přidat do oblíbených

Nutriční hodnota na porci

Sacharidy 42 g

%DV
na základě vašeho
věk, hmotnost a aktivitu. Je to referenční informace.

Přihlaste se nebo se zaregistrujte a my budeme moci zobrazit váš denní příjem bílkovin, tuků a sacharidů

O blahodárných vlastnostech prosa můžeme mluvit velmi dlouho: je lehce stravitelné a je považováno za jedno z nejméně alergenních obilovin.

Voda neboli oxid vodíku je za normálních podmínek průhledná kapalina, která nemá žádnou chuť, barvu ani vůni.

máslo
Složka
Máslo je produkt získaný oddělením nebo stloukáním smetany z kravského mléka.

Složka
Sůl se nazývá chlorid sodný, tato látka vypadá jako malé bílé krystaly.

Složka
Rafinovaný cukr má absolutně bílou barvu, někdy dokonce vydává modrou.

fotoreportáže k receptu 5

Podrobný recept

# krok 1/5

Tajemství č. 1. Zrno obsahuje oleje a prach, které se usazují v prohlubních každého zrna a při vaření slepují zrna k sobě. Naším úkolem je zbavit se těchto olejů a obilného prachu. Jak to udělat? Obiloviny musíte opláchnout vroucí vodou. Jak to udělám? Do hrnce nasypu 1 hrnek cereálií a zaliji 1 hrnkem vody. Přivedu k varu. Cereálie nasypu vroucí vodou do síta a dobře propláchnu pod tekoucí vodou. Tímto způsobem jsme obilí efektivně vyčistili.

# krok 2/5

Nyní vraťte cereálie do hrnce, přidejte sůl, cukr podle chuti a zalijte 2 hrnky vody (poměr 1:2). To je poměr, který vám poskytne požadovaný výsledek. Pokud je vody méně, kaše bude příliš suchá, pokud je vody více, bude viskózní. Dejte na střední teplotu a nezakrývejte poklicí (tajenka č. 2).

ČTĚTE VÍCE
Co je lepší len nebo juta?

# krok 3/5

Obilovinu sledujeme – asi 10 minut po uvaření, kdy se vařící voda rovná obilninám, do ní přidáme olej (tajenka č. 3) a rozdělíme jej na kousky po povrchu. Bez oleje také nedosáhnete drobivé konzistence a kromě toho se kaše jistě stane chutnější.

# krok 4/5

Hrnec přikryjte pokličkou a vypněte oheň. Kaši necháme 30 minut (tajenka č. 4) pod zavřeným víčkem a v žádném případě neotevíráme – měla by nasát zbylou vodu a nabobtnat.

# krok 5/5

Po uplynutí 30 minut lze kaši konzumovat jako samostatné jídlo nebo jako přílohu. A pokud máte rádi mléčnou kaši, můžete přidat mléko a přivést k varu, ale to je jiný příběh.

Recept od Julie Vysotské
Oves dušený v kuřecím vývaru, se suluguni a bylinkami

Julia Vysotskaya
10 2023 июня
Krupicová kaše s třešněmi a kiwi

18 2019 февраля
“Chléb a kaše”

23 2012 марта
Sladká rýže s mangem a mátou

05 ledna 2020
Ukažte všem
HLASUJTE PRO RECEPT DNE (58)

co připravujeme?

  • Kaše
  • dietní menu
  • jednoduché recepty na každý den
  • vařit, dusit
  • Jáhly na vodě
  • Na vodě
  • S olejem
  • podpis kuchyně
  • dětské menu
  • oběd
  • oběd
  • snídaně, kaše
  • snídaně, kaše, oběd
  • kaše, oběd
  • jáhlová kaše
  • snídaně oběd
  • pro děti s cukrem
  • dětská, kaše
  • dětské, snídaně, kaše
  • dětské, snídaně
  • dětské, snídaně, obědy

HODNOCENÍ RECEPTU

ŘEKNĚTE PŘÁTELŮM
Podobné recepty

Váš rodák
Guryev kaše s červeným rybízem a mandlemi

Constance
Pohanka s houbami pro Ilju Kovrigina

Dezert pro víly
Resetovat vše
Recepty od Julie Vysotské
Všechny recepty
Recepty s videem
Recepty z Jíst doma
Recepty z “Snídaně s Julií Vysotskou”
Recepty z “Sladkoslané”
Recepty z “Smart Home”
Recepty z “To se mi líbí”
Redakční recepty
Redakční recepty
Recepty s videem
Podle kategorie potravin
Hlavní pokrmy
Saláty a vinaigretty
Home Blanks
Polévky a vývary
Palačinky, palačinky, sýrové koláče
Omáčky a dresinky
Sendviče
Knedlíky a knedlíky
Recepty dne
Recepty měsíce
Rychlé recepty
Správná výživa (pp-recepty)
Libové pečivo
Recepty na vaše oblíbené nápoje
Výběr rybích polévek
Rychlé recepty
až 15 minut
až 30 minut
až 45 minut
až 60 minut
Podle typu přísady
Hotová jídla
Zelení, bylinky, květiny
Obiloviny, obiloviny
cukrovinky
Konzervy
Mlékárna
Mouka a moučné výrobky
Maso a masné výrobky
Zelenina a luštěniny
Ořechy, semena, sušené ovoce
Potravinářské přísady
Koření, koření
Ryby a mořské plody
Omáčky a dresinky
Ovoce a bobule
návod k vaření
Gril
Zmrazit, zchladit
Pečeme, pečeme
Marinovat
Vařit, dusit
Australan
Rakouský
Ázerbajdžán
Americký
Anglicky
argentinský
Afričan
Baškir
Běloruské
belgický
Blízký východ
bulharský
bolivijský
bosenský
Brazilská
velština
maďarský
venezuelský
vietnamština
haitský
Holandský
grónský
Gruzínština
Dagestánu
Evropské
Zimbabwe
Izraelský
indonéština
Mezinárodní
jordánský
Irština
Islandština
Italština
Kavkazský
kambodžský
karelský
kyrgyzština
kolumbijský
latinskoamerický
mauritánská
makedonský
malajský
maltština
marocký
Mexický
moldavský
mongolský
Mordovian
Norština
Osetština
Pákistánec
Palestinec
Peruánský
Portugalština
Baltské moře
singapurský
skandinávský
slovinský
středozemní
Tádžikistán
Ukrajinský
uruguayský
Filipínské
Французская
chorvatský
černohorský
švýcarský
Skotský
ekvádorské
Eskymák
Jihoafričan
Druh jídla
Bezlepkové recepty
Veganské recepty
Vegetariánské recepty
Dětské menu
Diabetické recepty
nízkokalorické recepty
Správná výživa (pp-recepty)
Syrové potraviny
Doba jídla
Druhá snídaně
Na dovolené
Složení
Přidat do vyhledávání
a nebo
Odstraňte přísadu
Členové
Nalezeno: 99 999
poslední novinky

ČTĚTE VÍCE
Kde roste Pandanus?

Bylo zjištěno, že maso je ideální pro šťavnaté grilování

Grilovací sezóna začíná v polovině jara. A vyvstává mnoho otázek, jednou z nich je jak

Voda nebo jídlo? Bylo známo, zda je možné udržet vodní rovnováhu pomocí čaje

Pro udržení přirozených procesů v těle je důležitý dostatečný přísun tekutin.

Lékař posuzoval bezpečnost oblíbeného nápoje TikTok na hubnutí „Oatzempik“

Videorecept na nápoj s názvem „Oatzempik“ získává na sociálních sítích popularitu. On, podle

Co škodí tělu čistá voda? To říká medicína

Zůstat hydratovaný je životně důležitý, ale měli byste to dělat s balenou vodou?

04 2024 апреля
Komentáře – 153

Díky moc. Úžasný recept. Uložil jsem si to do svých receptářů, ale z nějakého důvodu všechno zmizelo. Sotva jsem našla tvůj recept.

Skvělý recept, díky

Dobré odpoledne A pokud je sporák indukční, tzn. Na elektrickém sporáku se kaše „uvaří“, když hořák vychladne, na indukčním sporáku vychladne okamžitě.

Mám i indukční, nechala jsem, vše vyšlo perfektně, protože pánev je rozpálená a kaše uvnitř taky – tím se teplo také udrží

Děkujeme za tajenky – kaše dopadla skvěle! Nechápu, proč někteří recept tolik kritizují – můj se ukázal jako super kaše: drobivá, měkká, ale ne suchá. Vše jsem dodržela podle receptu kromě oplachování: jen jsem nalila vodu a počkala, až se vyvaří, vyndala, umyla a pak už vše přísně podle receptu. Jen já to dělala napůl s rýžovým mlékem, chtěla jsem jasnější chuť a vůni. Přidáno ghí a máslo. Pak jsem přidala pečenou dýni a ořechy a s chutí to snědla! Manželovi se to taky moc líbilo.

Vařila jsem to podle tvého receptu. Děkuji! Vznikla z toho výborná kaše, sice ne drobivá, ale i tak jsem později přidala mléko, jak jste psali))