26. srpna 2020 00:25 2 tisíc

Fotografie pokrmu

Autorský blok

Navzdory obrovskému množství zeleniny na regálech moderních hypermarketů je takový host jako squash extrémně vzácný. Přestože jsou vlastnosti a chuť tohoto produktu vynikající, lze jej použít do celé řady pokrmů.

co je squash?

Zelenina patří do rodu dýně, i když její chuť připomíná spíše cuketu, artyčoky a částečně i chřest. Plody ve tvaru zvonu nebo misky s hustou slupkou a jemnou dužinou. Nepěstují se do obrovských velikostí, na rozdíl od dýní, i když v tomto ohledu má rostlina velký potenciál. Starostliví letní obyvatelé se snaží sklízet dříve, než plody překročí 7-10 cm v obvodu. Taková dýně bude plná vitamínů a kulinářsky si povede docela dobře.

Mimochodem, ohledně složení zeleniny. Obsahuje obrovský seznam užitečných komponent:

  • vysoký podíl vlákniny;
  • Vitaminy B;
  • PP;
  • C;
  • hořčík a draslík pro srdce a krevní cévy;
  • vápník a fosfor pro kosti a svaly;
  • železo pro ideální složení krve;
  • minimum tuku pro vynikající postavu;
  • vysoký obsah sacharidů pro „dobíjení“;
  • karoten a lutein pro detoxikační terapii.

Energetická hodnota je přitom pouhých 18 kcal. Takže ani tykve lehce opečené na pánvi moc neuškodí.

Zajímavé vědět! Patisson se ve volné přírodě nevyskytuje. Jedná se o umělý zázrak, který byl pěstován před 5 tisíci lety v Jižní Americe. Poté se sláva zázračné zeleniny rozšířila po celé Evropě a dnes je „zvaným hostem“ v mnoha domácnostech po celém světě.

Užitečné vlastnosti a kontraindikace

Použitím squashových jídel ve vaší stravě můžete svému tělu pomoci mnoha způsoby:

  • podporovat imunitní sílu;
  • odstranit toxiny a toxiny;
  • snížit riziko rakoviny;
  • zlepšit složení krve;
  • odladit psycho-emocionální pozadí;
  • ztratit pár kilogramů;
  • upravit srdeční rytmus;
  • snížit krevní tlak a hladinu cholesterolu.

Neměli bychom však zapomínat, že zelenina má některé kontraindikace:

  • Neměli byste to jíst, pokud máte hypotenzi – protože zelenina snižuje hladinu tlaku, pak při neustále snížené hladině krevního tlaku hrozí, že jedlík „sníží“ na velmi nízká čísla, což zhorší celkový stav a donutí ho navštívit lékaře;
  • dostatečně vysoká hladina přírodního cukru nutí lidi s cukrovkou omezit konzumaci zeleniny;
  • přítomnost oxalátů může zhoršit stav těch, kteří mají problémy s močovým systémem a žlučníkem, zejména se stát impulsem pro rozvoj urolitiázy nebo cholelitiázy;
  • Projímavý účinek tykve, i když je obecně považován za mírný, může výrazně ovlivnit zdraví, pokud se vyskytnou problémy s evakuací výkalů, a proto se squash nepovažuje za nejlepší možnost krmení malých dětí.
ČTĚTE VÍCE
V jaké rodině je okurka?

Jinak je „neobvyklá cuketa“ velmi zajímavá jako produkt pro zpestření vašeho osobního jídelníčku a mimochodem je považována za absolutně hypoalergenní.

Navíc panuje názor, že chuť tykve je více definovaná a výraznější na rozdíl od tradiční tykve nebo cukety. To vám umožní zvýraznit přísadu ve vícesložkových pokrmech.

Jak si vybrat a co vařit?

Tykev se konzumuje nezralá, proto se sbírá velmi mladá. Pokud si koupíte produkt na trhu, věnujte mu pozornost:

  • velikost – ne více než 10 cm;
  • kůže je elastická a středně hustá (snadno stlačitelná);
  • vnější vlastnosti – žlutá, bělavá, nazelenalá s pruhy nebo bez;
  • „zdraví“ je ovoce bez tmavnutí, výrůstků nebo hniloby.

Co vařit?

Tato otázka se také stává důležitou a zde má hostitelka úplnou svobodu. Patisson je dobrý sám o sobě – může se smažit, dusit nebo jíst syrový v salátech. Při pečení se chová dobře vycpaná.

Pohodlný tvar usnadňuje přípravu porcovaného jedlého talíře a dobrá kompatibilita vám pomůže snadno kombinovat zeleninu s obilovinami, jinou zeleninou, masem, drůbeží a dokonce i rybami. Neměli byste šetřit sýrem navrchu pro chutnou, lepkavou kůrku.

Hustá struktura uchová plátky tykve i po dušení, takže ji lze bez obav přidat do zeleninového nebo masového guláše. Mimochodem, dalším způsobem přípravy „dýňových zvonků“ je konzervování. Mohou to být mono-saláty nebo vícesložkové pokrmy.

Malá dýně v tandemu s celými rajčaty je velmi dobrá. Takové zavíčkování jde vždy s nádechem a hlavně nevyžaduje zdlouhavou přípravu při rolování. Sklenice vydrží i v bytě a s marinádou si můžete „pohrát“ přidáním kyseliny citronové místo octa nebo úpravou méně kyselé zálivky nakrájením na plátky citronu.

Patisson miluje koření a bylinky, ale ve všem je důležitá střídmost. Přebytečné koření může ucpat charakteristickou chuť zeleniny.

Patissons – velkolepá a zdravá zelenina, kterou si můžete během sezóny vypěstovat sami nebo zakoupit od letních obyvatel. Nahrazují již „odcházející“ cukety a pomohou vám získat dostatek vitamínů před dlouhým chladným obdobím.