Jak z pokrmu odstranit pikantnost? Potravinové zdroje Allrecipes, The Kitchn, Epicurious, Foodal, EatingWel a Southern living doporučují zvýšit porce, přidat cukr, používat kuchyňské kyseliny, škrobové nebo mléčné výrobky, potraviny s vysokým obsahem tuku a zpestřit pokrm dalšími přísadami.

Zvyšte svou porci

Chcete-li snížit horkost, kulinářský zdroj Allrecipes doporučuje přidat do pokrmu další přísady, které jsou v receptu. Lepší by bylo připravit další porci zcela bez koření a tu pak smíchat s pikantním jídlem.

Co dělat, když jste polévku přepepřeli? Přidejte k ní zeleninový nebo masový vývar, do polévky přidejte brambory nebo celou mrkev. Poté přivedeme pokrm k varu a po několika minutovém varu vyjmeme přidanou zeleninu: přijme přebytečné teplo. Kulinářský web The Kitchn píše, že kokosové mléko, které technicky není mléčný výrobek, může zjemnit chutě asijských jídel a dodat jim krémovou texturu.

Přidejte cukr

Kulinářský zdroj Epicurious doporučuje přidávat cukr nebo med do příliš kořeněných jídel. Publikace vysvětluje, že cukr odvádí poměrně dobrou práci při neutralizaci pálivosti chilli papriček. Proto se vyplatí přidat do pokrmu trochu sladkosti, aby se vyrovnala příliš pikantní chuť.

Sladidla přidávejte opatrně, protože stejně jako s pepřem to můžete přehnat. Cukr nebo med používejte, když je sladkost vhodná, například do masových nebo zeleninových pokrmů.

Přidejte mléčné výrobky

Odborníci z kulinářské stránky The Kitchn radí zjemnit chuť peprného pokrmu mléčnými výrobky. Ty nejen dobře neutralizují pikantnost, ale dodávají jídlu i příjemný chladivý efekt. Pokud je to vhodné, přidejte do pokrmu zakysanou smetanu, jogurt nebo trochu mléka.

Pomalu přidejte malé množství vámi zvolené suroviny. Po každém úvodu pokrm ochutnejte. Při vaření buďte opatrní, aby se mléčné výrobky nesrazily při vysokém žáru.

Chuť zjemněte kulinářskými kyselinami

Jak odstranit horkost z červené papriky? Zdroj vaření Foodal doporučuje dělat to s kyselými potravinami, jako je citronová nebo limetková šťáva, ocet, víno, rajčata a dokonce i ananas. Sníží pálivost papriky.

Zdroj vysvětluje, že feferonky obsahují kapsaicin, který je zodpovědný za velkou část tepla a pocit pálení při kontaktu se sliznicemi. Vzhledem k tomu, že kapsaicin je alkalický olej, jeho intenzita může být kompenzována kyselinami na vaření. Do příliš pikantního pokrmu přidejte šťávu z půlky citronu, 1-2 polévkové lžíce. l. víno, ocet nebo rajčatová omáčka. Přidejte nakrájená čerstvá rajčata nebo ananas, ne více než ¼ šálku najednou.

ČTĚTE VÍCE
Jak rychle roste losos?

Používejte škrobové potraviny

Dalším skvělým způsobem, jak snížit koncentraci ostrého koření v pokrmu, je spárovat je se sacharidy, říká zdroj výživy Eating Well. Přidejte trochu rýže nebo brambor, sníží se tím chuť koření.

Pokud pepříte maso nebo rybu, minimalizujte ostrost chuti přílohou. Podáváme s rýží, těstovinami, bramborami nebo kuskusem. Škrobová příloha způsobí, že hlavní jídlo bude méně pikantní.

Používejte potraviny s vysokým obsahem tuku

Chcete-li snížit množství kapsaicinu ve vašem jídle, americký lifestylový časopis Southern Living doporučuje přidat potraviny s vysokým obsahem tuku, jako jsou ořechy nebo ořechová másla. K tomuto účelu se hodí arašídové máslo, mandlové máslo, kešu máslo nebo sezamová pasta (tahini).

Vysoké procento tuku v ořechách neutralizuje účinky koření a snižuje štiplavost. Kromě toho mohou ořechy změnit texturu a diverzifikovat chuťový profil pokrmů. Výživový zdroj Eating Well dodává, že lžíce ořechového másla nejen pomůže vyrovnat se s přílišnou pikantností, ale také dodá pokrmu bílkoviny, zdravé tuky a živiny. Pokud nelze ořechy konzumovat kvůli alergii, podávejte pokrm s avokádem, jeho tuky koření zjemní.

Přidejte nepálivé přísady

Pokud potřebujete snížit pikantnost, přidejte do pokrmu nové ingredience, které odpovídají vaší chuti. Přidejte do jídla více bylinek a zeleniny, jako je kopr nebo petržel, a smažte pokrm se zeleninou. Dobře poslouží sladká paprika, houby, květák nebo brokolice.

Dodají nejen chuť a zpestří přílohu, ale pomohou vyvážit pikantnost. Přidáním více nepálivých surovin do pokrmu postupně omezíte pikantní chuť.

Při použití některého z popsaných způsobů pamatujte, že chutě se musí spojit a přidaná přísada nesmí jídlo znehodnotit. Abyste se této situaci v budoucnu vyhnuli, kulinářský zdroj Epicurious radí přidávat pikantní přísady po troškách a pokaždé pokrm ochutnat. Protože se chuť při vaření stává koncentrovanější, upravte množství koření ke konci vaření.

Neúspěchy v kuchyni se občas stanou i těm nejzkušenějším kuchařům. Každý chápe, že při přípravě pikantního jídla je snadné udělat chybu z několika důvodů. Například náhodné přidání ne lžičky, ale polévkové lžíce ostrého koření. Je dobré, že existují produkty, které mohou pomoci neutralizovat bodnutí.

ČTĚTE VÍCE
Proč kostřava žloutne?

Pamatujte, že koření, jako každá léčivá rostlina, působí na každého člověka jinak. Například máta někoho povzbudí a jiného uklidní. Vše záleží na člověku! Samozřejmě, pokud je chilli u vás doma stejně oblíbené jako cibule v polévce, pak se nemusíte starat o to, jak z jídla odstranit přebytečnou horkost.

Pálivé papriky, jako je chilli, kajenský pepř a jalapeňo, obsahují sloučeninu zvanou kapsaicin. Především se koncentruje přímo v semenech. Čím vyšší je hladina kapsaicinu, tím je pepř pálivější – měřeno na Scovilleově stupnici. Paprika má nula Scovilleů, zatímco jalapenos se například pohybuje od 2500 8000 do XNUMX XNUMX. Pro srovnání, na samém vrcholu žebříčku je Štír z Trinidadu s jedním a půl milionem Scovilleů. Jednou z nejoblíbenějších a běžně používaných chilli papriček je jalapeňo. Jedná se o příjemnou a hřejivou feferonku, která osloví snad každého.

Jak udělat jídlo méně pikantní?

Kyselost

Vzhledem k tomu, že kapsaicin je alkalický olej, jeho intenzita může být kompenzována kyselinami. Zdroje kyselé chuti, jako je citronová šťáva, limetková šťáva, víno nebo trocha octa, stejně jako nakrájená rajčata, kečup a dokonce i ananas mohou pomoci neutralizovat pH bylinkového oleje a snížit štiplavou chuť.

Oil

Intenzivní horkost kapsaicinu lze snížit i malým množstvím rostlinného oleje nebo různých mléčných výrobků. Vzhledem k tomu, že kapsaicin je rozpustný v oleji, přidání zdravého oleje, jako je hroznový, olivový nebo kokosový olej, pomůže rozpustit a zředit štiplavé molekuly. Nezapomeňte si vybrat olej s neutrální příchutí nebo s příchutí, která jídlo doplňuje. Přidávejte jej velmi pomalu (pouze jednu čajovou lžičku), aby se zachovala textura a konzistence pokrmu.

Máslo másla

Olej, který se nachází v ořechových máslech, jako jsou arašídy, mandle, kešu a sezam (také známý jako tahini), také pomůže snížit část tepla a lze jej použít místo rostlinného oleje. A kdo ví, možná si zamilujete nové chuťové nuance a krémovou texturu, kterou vytváří!

Mlékárna

Výrobky jako mléko, jogurt, smetana a smetanový sýr jsou vynikajícími „eventy“ pikantnosti. Zakysaná smetana je velmi častou volbou pro zjemnění silných chutí mexické kuchyně. Jak již bylo zmíněno, kokosové mléko, i když nemá nic společného se skutečným mlékem, také dodává pokrmům neuvěřitelnou krémovost a krásně se spáruje s mnoha asijskými příchutěmi. Pokud nechcete smetanovou chuť, přidejte trochu strouhaného sýra.

ČTĚTE VÍCE
Jaký má pštros mozek?

Sladké

Přidání sladkosti jistě neubere horkost, ale rozhodně pomůže vyvážit chuť. Nejlepší je med nebo sladký kečup, ale poslouží i skořice nebo cukr. Dávejte pozor na množství přidaného sladidla, jinak bude jídlo příliš sladké. Hlavní chod nemusí vypadat jako dezert!

Škrob

Pikantní pokrm podávejte se škrobovými jídly, jako je chléb, moučné tortilly, rýže nebo brambory. Neutrální chuť těchto škrobových potravin pomůže snížit pikantnost vašeho jídla.

Další přísady

Pokud máte v receptu nějaké další ingredience, které požadujete, přidejte je (samozřejmě bez pálivého koření!). Nebo improvizujte a přidejte další ingredience, které se dobře hodí k jídlu, a zároveň snižte teplo. Mezi dobré kandidáty patří vývar, fazole z konzervy (ne chilli!), brambory, rajčata, kukuřice, avokádo, kokosové mléko a vařená rýže.

Podívejte se na „Delfi“ na Instagramu na profilu YouTube – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit