Slyšeli jste něco o houbové dietě? Tento populární (hlavně na internetu) napájecí systém si již získal armádu fanoušků.

Redakční kancelář
Getty Images

Mezi jeho fanoušky patří některé celebrity, jako Katy Perry a Kelly Osbourne, kterým houbová dieta připadá docela účinná.

Neléčte se sami! V našich článcích shromažďujeme nejnovější vědecká data a názory autoritativních odborníků na zdraví. Ale pamatujte: pouze lékař může diagnostikovat a předepisovat léčbu.

⚡️⚡️⚡️ ABYSTE ZŮstali PŘIPOJENI I PŘES COKOLIV, VYHLEDEJTE NÁS V Yandex.Zen, VK, Telegram, Odnoklassniki.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Co můžete jíst na houbové dietě?

Fanoušci tohoto výživového systému tvrdí, že dieta funguje zvláštním způsobem, pomáhá redukovat tukové zásoby na bocích a pasu, ale nemá žádný vliv na objem prsou. Neexistují žádné vědecké údaje potvrzující tuto skutečnost. Vědci nestudovali škody a přínosy houbové diety, vše, co o ní víme, je založeno pouze na recenzích těch, kteří ji vyzkoušeli.

Odpověď je zřejmá: na houbové dietě musíte jíst houby každý den. Doporučují nahradit jedno jídlo denně, obvykle oběd nebo večeři. Výživový systém je navržen na 14 dní – předpokládá se, že během této doby bude možné zhubnout až 5 kilogramů.

Vhodné jsou různé houby: žampiony, hlíva ústřičná, shiitake, tradičnější hřib, lišky a mnoho dalších, o žádných výjimkách se nic neví. Houby se dají jíst v různých podobách – vařené, smažené, dušené. Při jejich přípravě je vhodné použít minimum tuku.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Jaké jsou výhody houbové diety?

Obrovským plusem houbové diety je, že se nemusíte vzdávat žádných dalších potravin. Burgery, čokoláda a pizza zůstávají ve stravě, ale nemůžete je jíst spolu s houbovým jídlem. To je hlavní rozdíl mezi touto dietou a mnoha restriktivními – neočekávají se žádná závažná omezení.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Houby jsou poměrně výživné – obsahují málo kalorií, zato dostatek vitamínů a mikroelementů. Jsou mezi nimi vitamíny B, draslík, fosfor a železo. Mají nízký obsah sacharidů a nemají cholesterol. Další výhodou je, že houby vám dodají pocit sytosti na dlouhou dobu a zlepšují trávení, což je dáno vysokým obsahem vlákniny. Obecně se může zdát, že jde o ideální produkt do diety, na který se často zapomíná zařadit do jídelníčku. Ale ne všechno je tak růžové.

ČTĚTE VÍCE
Co zlepšuje hruška?

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Může být houbová dieta zdraví škodlivá?

Houbová dieta má ale i spoustu nevýhod. Zaprvé byste se rozhodně neměli nalaďovat na lokální hubnutí – zatím nebyla nalezena jediná dieta, která by fungovala pouze na břicho a nepůsobila v oblasti hrudníku nebo například na pažích.

Je docela zvláštní očekávat, že pouhé zavedení hub do vaší stravy povede ke snížení hmotnosti. Pokud váš příjem kalorií zůstane nadměrný a váš životní styl zůstane sedavý a spotřebovává málo energie, nebudete schopni zhubnout. Je nezbytné spálit více kalorií, než získáte z jídla.

INZERCE – POKRAČOVÁNÍ NÍŽE

Houbová dieta není vhodná pro každého. Žampiony rozhodně nezvládnou udělat jídlo zdravější, pokud člověk dříve jedl výhradně chutné pamlsky různého stupně škodlivosti. To znamená, že na rozdíl například od středomořské stravy a flexitariánství není zaměřena na rozvoj zdravých stravovacích návyků.

Zavedení hub do jídelníčku rozhodně nepoškodí vaše zdraví, ale výběru hub samotných je třeba věnovat zvláštní pozornost. Některé z nich jsou jedovaté, což může způsobit otravu až smrt.Musíte přesně vědět, jaké houby budete jíst a odkud pocházejí.

Kromě toho existuje alergie na houby. Je to samozřejmě méně časté než alergie na ryby nebo ořechy, ale stále existují případy, kdy konzumace hub způsobila vyrážku, otoky a dušení. Někteří lidé špatně snášejí houby smíchané s alkoholem, na to také pamatujte.

Dietu zkrátka můžete vyzkoušet, ale odborníci na výživu nedoporučují dělat takovou dietu trvalou. Za 14 dní houbové diety můžete dosáhnout úbytku 3–5 kilogramů, ale pak je lepší držet se vyvážené stravy, aktivnějšího životního stylu a všeho, co o sobě nejspíš víte. Je lepší to udělat ve skupině – zde jsou tipy, jak přejít na zdravou stravu celou rodinu.

V září v lesích středního Ruska najdete houby, které mají vzácné vlastnosti. Pomohou vám například zhubnout. Jak a kde takové houby najít?

4. září 2021, 21:40

Houby se staly oblíbeným dietním jídlem mnoha hvězd. O zázračných vlastnostech lesních darů hovořily například herečky Kelly Osbourne a Katy Perry. Tvrdili, že přebytečná kila shodili pomocí hub. Vědci provedli mnoho výzkumů a zjistili, že tento produkt je opravdu dobrý pro dietu.

ČTĚTE VÍCE
Jak bolí kousnutí štěnice?

Žampión

Žampiony lze nalézt nejen na pultech obchodů, ale také v lesích středního Ruska. Sezóna trvá od konce června do října. Jedna studie z Pennsylvania State College of Medicine v USA ukázala, že houby pomáhají neutralizovat volné radikály v těle. Mají spoustu antioxidantů. Houby tak přispívají nejen k udržení mládí, ale také k hubnutí.

Žampiony pomáhají snižovat hladinu špatného cholesterolu v těle. Houby obsahují bílkoviny, které tělo rychle vstřebává. Našlo se v nich také téměř dvacet užitečných aminokyselin.

Houby samy o sobě jsou nízkokalorickým produktem a mají nízký glykemický index, takže je lze jíst i při hubnutí. Houby mají navíc hodně bílkovin, takže zasytí. Celý háček ale spočívá ve způsobu vaření. Při vaření houby absorbují vše, takže pokud je smažíte na oleji, nelze takové jídlo vůbec nazvat nízkokalorickým. Proto se musí buď vařit, smažit na suché pánvi bez oleje, nebo grilovat. Zároveň byste je neměli podávat s omáčkou, která obsahuje máslo nebo zakysanou smetanu, jinak se celý dietní účinek hub neutralizuje, — řekla Inessa Naumova, lékařka tibetské a čínské medicíny na tibetské klinice v Petrohradě.

Hřiby

Studie vědců z Pensylvánské univerzity v USA ukázala, že hříbky přispívají k hubnutí. Obsahují mnoho antioxidantů, které dokážou zpomalit stárnutí a zlepšit metabolické procesy. Houby vepřové obsahují také selen. Posiluje imunitu a napomáhá tvorbě kolagenu.

Houby lze zařadit do různých diet, ale neměli byste je zneužívat. Jsou těžko stravitelné. Houby jsou navíc častým alergenem a lidé s onemocněním ledvin by je měli obecně omezit. Nelze je proto používat jako hlavní produkt v aktuálně oblíbených monodietech. “ řekla Inessa Naumová.

černá houba

Houba černá mléčná, zvaná také nigella, je mezi houbaři velmi oblíbená. Má vynikající chuť a je bohatý na živiny. Sezóna mléčných hub začíná v srpnu a končí v listopadu.

Houby obsahují v průměru od 10 do 40 kcal na 100 gramů. Nejnižší kalorie mezi oblíbenými jedlými houbami je nigella – 10,1 kcal a nejvyšší kalorie je bílá – 38 kcal, žampiony obsahují 28 kcal, “ vysvětlila Inessa Naumová.

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh čaje pijí v Řecku?

Hlíva ústřičná

Hlíva ústřičná obsahuje hodně bílkovin, vitamíny C, D, E, PP, B. Tyto houby obsahují cenné látky, které zabraňují rozvoji infekcí. Zároveň pozitivně ovlivňují hladinu cholesterolu, chrání oběhový systém.

Samozřejmě nelze říci, že tyto houby přímo ovlivňují hubnutí, ale můžete je zařadit do jídelníčku hubnoucích. Houby vám dodají sytost, což vám umožní vyhnout se svačině, a tím získat nadváhu, — poznamenala odborník na výživu Elena Kuznetsova.

lišek

Lišky lze v září najít nejen v lese, ale také v regálech velkých supermarketů. Jedná se o jedny z mála lesních hub, které se prodávají v obchodních řetězcích. Jedním z důvodů je, že lišky nikdy neobsahují červy a jsou dobře skladovány.

Sex pro sladkosti: Top 5 bobulí pro potenci

Lišky jsou nízkokalorické houby. Zároveň obsahují hodně bílkovin, které vám dodají pocit sytosti. Navíc obsahují vlákninu, která podporuje obnovu buněk. Tyto houby obsahují mnoho cenných látek, které vám umožní během diety získat vše, co tělo potřebuje, včetně vitamínů A, D2 a PP, “ dodala Elena Kuzněcovová.