Správný nádech koupelna – to je základ pro získání léčivého účinku z blahodárné procedury přírodních inhalací. Pokud si osvojíte techniku ​​správného dýchání ve vaně, můžete vytěžit maximum výhod z „komunikace s párou“, která se projevuje zdravím a vynikající pohodou. Pulmonologové říkají, že horký vzduch v koupeli může být prospěšný i škodlivý, a doporučují, než se do takové instituce osvojit správné techniky dýchání v parní lázni. Naši redaktoři vám předkládají nejdůležitější rady a názory odborníků na tuto věc.

Dýchání v sauně – pohled na proces zevnitř

Vdechování horkého vzduchu poskytuje silný trénink pro plíce a celý dýchací systém, stejně jako kardiovaskulární a hematopoetický systém. Páry ovlivňují sliznici nosu a hrtanu, pomáhají zlepšovat proces ventilace plic, poskytují silný průtok kyslíku do krve atd.

Vdechování horkého vzduchu poskytuje silný trénink pro plíce a celý dýchací systém, stejně jako kardiovaskulární a hematopoetický systém.

Základní pravidla pro správné dýchání v lázních – TOP 10 pracovních doporučení

Pravidlo č. 1 — průměrná doba pobytu v parní komoře by neměla přesáhnout 15 minut. Pokud jste v umění koupání nováčkem, doba prvních návštěv by měla být 5–7 minut. Počet návštěv závisí na „tréninku“ těla a celkovém zdravotním stavu. Zlatou střední cestou jsou 3-4 návštěvy během celé koupele. Přestávky mezi návštěvami parní lázně jsou asi 10–15 minut.

Pravidlo č. 2 — Abyste si zvykli na vysoké teploty, při prvním vstupu do parní komory je lepší být na spodní polici. Při druhém průchodu byste měli vylézt nahoru. A pokud okamžitě cítíte nepohodlí na horní polici, máte pocit „dušnosti“, musíte okamžitě jít dolů. Tělo dává jasné signály, které by neměly být ignorovány!

Průměrná doba pobytu v parní místnosti by neměla přesáhnout 15 minut.

Pravidlo č. 3 – dýchání by mělo být klidné, rovnoměrné a ne přerušované. Není potřeba cíleně provádět velké nádechy a silné výdechy. A pocity by neměly být nepříjemné. Při dýchání je velmi důležité se úplně uvolnit, bylo by dobré zaujmout vodorovnou polohu. Být ve stavu relaxace zajišťuje lepší prohřátí vnitřních orgánů.

Tyto články jsou oheň!

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh keře je yoshta?

Abyste se správně zahřáli, musíte neustále měnit polohy: nejprve si lehněte na bok, pak na záda, pak na druhou stranu.

Pravidlo č. 4 – pokud je pára silná, musíte dýchat ústy. Při průměrném objemu páry je lepší cvičit kombinované dýchání – nádech nosem a výdech ústy a naopak. Pokud je pára slabá, stačí i dýchání nosem.

Pravidlo č. 5 – Při dýchání ústy je lepší přitlačit špičku jazyka ke střeše úst. Jazyk bude hrát roli ventilu, kterým bude procházet horký vzduch a ochlazovat se na dostatečnou úroveň, aby nepopálil sliznici. Čím je vzduch v lázních teplejší, tím méně by mělo být vdechování.

Čím je vzduch v lázních teplejší, tím méně by mělo být vdechování.

Pravidlo č. 6 — zkušení milovníci koupele často praktikují brániční dýchání, kdy při nádechu potřebujete nafouknout břicho a při výdechu jej musíte vtáhnout. Při takovém tréninku se dýchací centrum vrátí do normálu a nastává emoční rovnováha.

Pravidlo č. 7 — spolu s potem vystupují nejen nečistoty a toxiny, ale i veškerá negativní energie. Pokud vás horká pára nutí vydávat zvuky („ooh-ooh“), neudržujte se. Parní lázeň je ideálním místem pro fyzickou i psychickou relaxaci!

Pokud člověka trápí bolest v krku, doporučuje se dýchat hlavně ústy, aby se dobře prohřály mandle.

Pravidlo č. 8 – pokud člověka trápí bolest v krku, doporučuje se dýchat hlavně ústy, aby se dobře prohřály mandle. Když máte rýmu, odborníci doporučují cvičit dýchání výhradně nosem.

Pravidlo č. 9 — při odchodu z parní místnosti je třeba často a zhluboka dýchat. Několik hlubokých nádechů ústy stačí k dokončení „dechového maratonu“. Po opuštění kabiny nemusíte hned zaujmout polohu vsedě. Bylo by dobré se 2-3 minuty projít, obnovit dýchání a teprve potom se nadechnout šálkem aromatického čaje nebo uzvaru.

Pravidlo č. 10 — vlhká pára je považována za příznivější pro dýchací ústrojí. Pokud je vaším cílem poskytovat prevenci nebo podporovat léčbu onemocnění orgánů ORL, měli byste si vybrat lázeňský dům.

Odborníci na koupel varují: dýchání ve vaně by mělo být potěšením

Dechová cvičení v lázních by měla být léčena opatrně u lidí, kteří trpí chronickými onemocněními plic a jiných orgánů. Před odchodem do parní lázně je nejlepší poradit se s lékařem. Ne že by se dechová cvičení v parní lázni, ale také návštěva samotné lázně přísně nedoporučovala lidem s tuberkulózou, akutními virovými onemocněními, akutními a chronickými záněty, chronickými onemocněními plic a srdce a zhoubnými nádory.

ČTĚTE VÍCE
Jak zacházet s koněm?
Ne že by se dechová cvičení v parní lázni, ale také návštěva samotné lázně přísně nedoporučovala lidem s tuberkulózou, akutními virovými onemocněními, akutními a chronickými záněty, chronickými onemocněními plic a srdce a zhoubnými nádory.

Pokud vás pára pálí v nose a je vám to nepříjemné, obsluha lázní pravděpodobně špatně osvětlila parní lázeň. V dobrých lázních na dřevo můžete vždy snadno a pohodlně dýchat, a to i při vysokých teplotách. Hlavním ukazatelem pohodlného vnímání páry není teplota, ale její vlhkost.

Vlhká pára je považována za příznivější pro dýchací systém.

Fanoušci takzvané „extrémní koupele“ tvrdí, že nejlepších výsledků koupelových procedur dosáhne člověk, když pocítí efekt vyskočení srdce z hrudi, pálení kůže a potíže s dýcháním. Bez ohledu na to, jak vás o tom „koupeloví radikálové“ přesvědčují, pravdou je, že lázeňský dům musí přinášet pohodlí, aby byl užitečný a účinný. A všechny extrémní extrémy už jsou za hranicí normy!

Pokud budete dodržovat všechna tato jednoduchá a srozumitelná doporučení, bude návštěva lázní nejen příjemným rituálem, ale především zdraví prospěšným a účinným. Chcete-li osobně dostávat doporučení týkající se správného dýchání, požádejte o radu obsluhu lázně, která povede mistrovskou třídu z výšky svých zkušeností. Přejeme vám hodně štěstí a jen účinné koupelové procedury!

Parní lázeň je lékem na mnoho neduhů i jejich prevencí. Vystavení páře několikanásobně zvyšuje léčivý účinek koupele a napařování je celé umění, které je třeba se naučit. Parní lázeň však nemůže mít každý – zpravidla je kontraindikována u lidí s onemocněním kardiovaskulárního systému, dýchacích cest, kůže, trávicího a centrálního nervového systému.

Ostatní mohou toto místo bezpečně navštívit, dodržují-li určitá pravidla. Jak tedy jít do lázní, aby účinek návštěvy byl pouze pozitivní?

Vlastnosti návštěvy lázeňského domu s parní lázní

Několik jednoduchých a zároveň důležitých pravidel pro napařování, podle kterých se budete po koupeli cítit skvěle, a neustálé návštěvy lázní s ponorným bazénem pomohou upevnit požadovaný efekt!

  • Ideální dobou pro koupelové a parní procedury je první polovina dne (odpoledne je nutné snížit teplotu a dobu napařování). Doporučuje se jít do lázní, když je tělo plné síly převzít zátěž. Ve vaně není třeba spěchat, je vhodné napařovat se, dělat přestávky, během kterých byste měli pít čerstvě uvařený bylinkový čaj, nikoli alkoholické nápoje.
  • Neměli byste snášet nepohodlí, pokud se objeví, musíte poslouchat své tělo a pak pocítíte požadovaný účinek.
  • Saunu a páru můžete navštívit 1-1,5 hodiny po jídle. Je také vhodné nemít hlad, abyste se během návštěvy lázní a parní lázně cítili co nejpohodlněji.
  • Správné je parní lázeň s koštětem. Existuje dokonce přísloví: “Koště v sauně stojí víc než peníze.” „Lakhtinskie Bani“ má bohatý sortiment takových atributů – u nás si můžete zakoupit listnaté, bylinné i jehličnaté košťata.
ČTĚTE VÍCE
Odkud kaktus pochází?

  • Je nutné postupně zvyšovat teplotu, aby nedošlo k přehřátí. Musíte dýchat nosem, ne ústy, protože vlhký vzduch prochází nosem a stává se sušším a pohodlnějším k dýchání.
  • Čas mezi návštěvami parní lázně lze výhodně využít – proveďte kontrastní vodní procedury. Nechodíte často do lázní? Pak stačí stát jen pár minut ve sprše. Poté se zabalte do županu nebo ručníku a vypijte šálek horkého čaje. Otužovat se musíte postupně, jinak byste mohli jen onemocnět.
  • Při hubnutí má smysl dát si parní lázeň. Za pouhou hodinu v parní komoře člověk ztratí potem přibližně 1 kg hmotnosti. Z tohoto důvodu musíte konzumovat tekutiny, jmenovitě pít vodu a šťávy, nasytit tělo biologicky aktivními složkami. Počet návštěv lázní závisí na zdravotním stavu člověka: někomu stačí jednou za pár týdnů, jinému nestačí několikrát týdně.
  • Esenciální oleje a masky. Pomohou omladit a osvěžit pokožku, ochránit ji před vysušením, zvednou vám náladu a celkově zlepší vaši pohodu.

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak často si můžete dát parní lázeň, přijďte do Lakhtinskie Bani! Naše profesionální napařovače vám to podrobně řeknou a provedou proces napařování na té nejvyšší úrovni!

2 400 rublů/hod pro 4 osoby. Každá další osoba 300 rublů. (ne více než 6 osob) 19 000/den
Minimální doba rezervace
3 hodin

3 400 rublů/hodinu, pro 6 osob. Každá další osoba 300 rublů. (ne více než 9 osob) 26 000/den
Minimální doba rezervace
3 hodin

4 900 rublů/hodinu, pro 10 osob. Každá další osoba 300 rublů. (ne více než 15 osob) 34 000/den
Minimální doba rezervace
3 hodin