Lidé říkají, že zelí zvětšuje prsa. Dívky, které chtějí plné poprsí, by měly jíst více této zeleniny v různých formách, ale stojí za to zjistit, zda zelí skutečně obsahuje užitečné látky, které pomáhají růst mléčných žláz.

Výhody zelí

Zelí obsahuje mnoho různých mikroelementů, které jsou pro tělo prospěšné. Zelí je v první řadě obohaceno o kyselinu listovou. Díky tomu se zvyšuje dělení buněk, které tvoří žlázy. V souladu s tím zelí zvyšuje poprsí, protože roste žlázová tkáň.

Chcete-li zjistit, zda zelí pomáhá zvětšovat vaše prsa, měli byste zvážit příznivé složení zelí:

  • vlákno. Vláknina snižuje pravděpodobnost tvorby nádorů v prsu a čistí tělo;
  • jód, draslík, vápník a železo. Mikroelementy zlepšují strukturu prsou a stav pokožky dekoltu. Draslík obsažený v zelí odvádí přebytečné tekutiny z těla. Vápník posiluje kosti;
  • vitamíny B, E, C a PP. Ovlivňují elasticitu prsou a osvěžují pokožku. Zelí zvětšuje prsa, ale také blahodárně působí na imunitní funkce organismu. V případech stagnace vitamin C a E podporují zotavení. Vitamin PP reguluje lokální metabolismus, takže můžeme říci, že zelí zvětšuje prsa a také reguluje metabolismus;
  • rostlinné hormony. Zelí obsahuje velké množství fytohormonů, které neutralizují volné radikály a zabraňují ničení žlázových buněk v prsou, takže odpověď na otázku, zda zelí pomáhá, je nejednoznačná. Zelí druhotně zvětšuje prsa, a to kvůli tomu, že jim nedovolí zmenšit.

Růst prsou během dospívání

Během puberty se začínají tvořit prsa. Dívky začínají jíst více, včetně zeleniny. Předpokládá se, že zelí zvyšuje poprsí kvůli fytohormonům ve svém složení, ale stojí za to pochopit, zda pomáhají při růstu mléčných žláz. Fytohormony jsou přirozené hormonální náhražky, které produkuje ženské tělo. Faktem je, že v aktivní fázi zrání těla je důležité, aby se mikroelementy pocházející z potravy vstřebaly. Výsledek bude patrný například při konzumaci zelného salátu. Zelí dobře čistí tělo a jak víte, dobře fungující střevo podporuje vstřebávání mikroelementů a vitamínů. To vysvětluje skutečnost, že zelí zvětšuje prsa. Po vytvoření mléčných žláz nebude patrné, že zelí zvětšuje poprsí.

Vlastnosti konzumace zelí

Některé dívky tvrdí, že zelí zvětšuje jejich prsa, zatímco jiné pochybují, zda zelenina v této věci pomáhá. Možná je skutečností, že ženy jedí zeleninu, aniž by vzaly v úvahu nuance zvětšení poprsí.

Jíst zeleninu má určité rysy, abyste mohli s jistotou říci „zelí zvětšuje poprsí“.

Za prvé, zeleninu je třeba zavádět do stravy systematicky. Zelí byste měli jíst třikrát až čtyřikrát týdně, ale měli byste si rozmyslet, jakou formu jíst, aby vám zelí rozhodně zvětšilo prsa. Je lepší vymačkat čerstvou šťávu a udělat salát, ale pro zpestření můžete zelí dusit nebo smažit s jinou zeleninou. V tomto případě tělo získá maximální užitek.

ČTĚTE VÍCE
Co Kyzyl May léčí?

V naději, že zelí zvětší vaše prsa, nemusíte jíst pouze jednu zeleninu. Měli byste sledovat svůj celkový denní příjem kalorií.

V případě malátnosti a plynatosti byste měli přestat pravidelně užívat zelí. Při hledání odpovědi na otázku, zda zelí pomáhá zvětšovat prsa, při jeho neustálém používání existuje riziko exacerbace následujících onemocnění:

  • enteritida;
  • kolitida;
  • pankreatitida a další onemocnění slinivky břišní;
  • syndrom dráždivého střeva.

Zelí zvětšuje prsa, když jsou ve stravě zahrnuty různé druhy zelí. Aby tělo dostávalo různé prospěšné látky v dostatečném množství, je třeba jíst kedlubny, květák, růžičkovou kapustu, brokolici, bílé zelí.

Z lékařského hlediska nejsou v zelí žádné složky, které by přímo zvětšovaly velikost mléčných žláz. Na otázku, zda opravdu potřebujete jíst zelí pro růst prsou, lékaři odpovídají negativně. Četné studie prokázaly, že zelí obecně léčí tělo, normalizuje metabolismus a slouží jako opatření k prevenci vzniku mastopatie a maligních novotvarů.

Další články

Naprostá většina plastických operací se provádí na soukromých klinikách za úhradu. Náklady na chirurgické zákroky dosahují půl milionu. Existují však situace, kdy lze zvětšení prsou provést zdarma na chirurgickém oddělení krajské nemocnice žádostí o kvótu na zvětšení prsou v rámci povinného zdravotního pojištění. V tomto případě je nutné prokázat, že operace je nezbytným opatřením a má lékařský účel (například rekonvalescence po amputaci).

Revizní operace prsou je v plastické chirurgii běžným jevem. Opakovaná mamoplastika se provádí v případech, kdy se výsledky prvotního chirurgického zákroku neshodovaly s očekáváním nebo se prsy v průběhu let změnily.

Každá žena chce mít ideální prsa – plynulý sklon od klíční kosti k bradavce, optimální konvexnost horní části prsou, dostatečný objem dolního kvadrantu prsu vzhledem k bradavce, míra sklonu prsou spodní část prsu je asi 110 stupňů a umístění bradavky vzhledem k samotné žláze je 90 stupňů. Plastická chirurgie umožňuje korigovat poprsí a dosáhnout lepších výsledků s mamoplastikou.

Někdy po ukončení rehabilitačního období lze nahmatat implantát po mamoplastice nebo nahmatat prsní implantát při pohybu. V některých případech to naznačuje významné lékařské chyby, které je třeba napravit, v jiných není třeba provádět žádné manipulace a příznak zmizí sám. Musíte pochopit důvody.

Stále více dívek se obrací k plastickému chirurgovi, aby dosáhly mužnějšího vzhledu. V Rusku jsou operace na změnu pohlaví zakázány, takže pro zlepšení estetiky prsou někteří lékaři provádějí maskulinizaci prsou.

Mezi různými typy mamoplastiky je nejběžnější endoprotetika prsu. Náhrada prsu je plastická chirurgie, při které se instalují endoprotézy, které zvětšují velikost mléčných žláz a mění jejich tvar. Při výběru endoprotéz se zohledňuje přání ženy, zdravotní stav a zdravotní indikace. Liší se profilem, texturou, objemem, tvarem. Aby silikonová prsa vypadala přirozeně, plastický chirurg bere v úvahu antropometrické ukazatele (výška, váha, postava).

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou výhody třešňové švestky?

V důsledku změn souvisejících s věkem, laktace a hormonálních výkyvů se elasticita mléčných žláz snižuje. Kůže se natahuje a ochabuje. Tak vzniká ptóza prsu, kdy bradavky klesají dolů a spodní část žláz se propadá pod podprsní záhyb. Vertikální mastopexe vám umožní vrátit se k předchozímu vzhledu prsu.

Stále více žen se rozhoduje podstoupit operaci zvětšení prsou před 30. rokem života, takže těhotenství po mamoplastice je běžným jevem.

Při operaci zvětšení prsou se provede řez všemi vrstvami kůže a zanechá jizvy. Při zohlednění stupně regenerace kůže se jizvy tvoří v průměru během prvního roku po mamoplastice. Jizvy se stahují, blednou, zplošťují a jejich stav se stabilizuje. V této době můžete zahájit postupy k odstranění stop zvětšení prsou.

Věk do 18 let je hlavní kontraindikací operace náhrady prsu. Většina chirurgů odmítá zvětšit prsa dítěte s ohledem na vysoký stupeň negativních důsledků. V tomto případě musíte zjistit, v jakém věku můžete mít zvětšení prsou.

Související články: Zvětšení prsou

Tato metoda je dobrá, protože nejen zvětšuje objem prsou, ale současně odstraňuje přebytečnou tukovou tkáň z problémových partií. Obecně se zvětšení prsou pomocí vlastního tuku pro svou nízkou invazivitu docela osvědčilo.

Naprostá většina plastických operací se provádí na soukromých klinikách za úhradu. Náklady na chirurgické zákroky dosahují půl milionu. Existují však situace, kdy lze zvětšení prsou provést zdarma na chirurgickém oddělení krajské nemocnice žádostí o kvótu na zvětšení prsou v rámci povinného zdravotního pojištění. V tomto případě je nutné prokázat, že operace je nezbytným opatřením a má lékařský účel (například rekonvalescence po amputaci).

Rakovina prsu zaujímá přední místo mezi onemocněními mléčných žláz. Při tomto onemocnění se často odstraní celý postižený prs, to znamená, že se provede mastektomie.

Zelí je obyčejná, neexotická zelenina, která se na stole často objevuje spíše z nutnosti než z velké touhy. Ale měli byste ho milovat, protože přináší tělu velké výhody. O tom, proč by měl být rozhodně přidán do vašeho jídelníčku, si povíme v článku.

  1. Co potřebuješ vědět
  2. Obsah kalorií a nutriční hodnota
  3. Výhody
  4. Škodlivé
  5. Komentáře odborníků

Zelí: co potřebujete vědět o produktu

Foto: Creative Commons

Zelí je kulatá listová zelenina, která se skládá z hlávky a listů. Existuje mnoho různých odrůd; listy zelí mohou být zelené nebo fialové a také se liší chutí, tvarem a způsobem vaření. Nejznámějšími zástupci poddruhu jsou růžičková kapusta, květák, brokolice, kedlubny a savojské zelí. Také v závislosti na druhu se liší podmínky pro jeho pěstování. Například zelí běžně snáší chladné počasí a potřebuje častou zálivku, zatímco například růžičková kapusta vyžaduje minerální hnojiva.

ČTĚTE VÍCE
Co je potravinový mol?

Doba sklizně zeleniny závisí také na její odrůdě: zelí může být rané, v polovině sezóny nebo pozdě. V jižních oblastech dozrává koncem června – začátkem července, střední zrání je obvykle připraveno ke konzumaci koncem srpna a pozdní druhy se sklízejí v září – začátkem října. Zelí je zelenina, která je stejně dobrá, když se vaří různými způsoby: lze ji fermentovat, dusit, vařit, používat jako náplň do koláčů a jako nezávislou svačinu a také přidávat do salátů a polévek a jíst čerstvé.

Kalorie zelí a nutriční hodnota

Jedna porce (přibližně 100 g) syrového zelí obsahuje 25 kalorií a [1]:

  • 1,28 g bílkoviny;
  • 92,2 g vody;
  • 2,5 g vlákna;
  • 5,8 g uhlohydrátů;
  • 3,2 g cukru.

Výhody zelí: pět vlastností

Zelí je velmi zdravá zelenina, která zasytí tělo důležitými látkami a mikroelementy. Díky svému bohatému složení podporuje normální trávení, dokáže snižovat záněty a má pozitivní vliv na kardiovaskulární zdraví.

1. Obohacuje o mikroelementy

Zelí má vysoký obsah vitamínu B6 a kyseliny listové. Hrají důležitou roli v různých fyziologických procesech včetně energetického metabolismu a napomáhají fungování nervového systému [2], [3].

Zelenina je bohatá na antioxidanty, jako jsou polyfenoly a vitamín C. Chrání buňky před poškozením volnými radikály [4].

Vitamin C je také zodpovědný za mnoho funkcí v těle. Je nezbytný pro tvorbu kolagenu, který je zodpovědný za zdraví kůže, kostí, svalů a cév [5]. Kromě toho vitamín C pomáhá tělu vstřebávat nehemové železo, které se nachází v rostlinných potravinách. Červené zelí je na tento prvek obzvláště bohaté: poskytuje asi 56 % denní hodnoty na porci (89 g) [6].

2. Snižuje zánět

Zánětlivý proces signalizuje infekci a slouží jako ochrana těla, pokud se nestane chronickým. Po dlouhou dobu vede k různým onemocněním, včetně kardiovaskulárního systému a gastrointestinálního traktu, revmatoidní artritidě [7].

Antioxidanty nalezené v zelí mohou snížit chronický zánět.

Jedna studie ukázala, že pokud zvýšíte množství brukvovité zeleniny ve vaší stravě (různé druhy zelí, špenát, tuřín, rukola, ředkvičky atd.), pak se mohou některé markery zánětu v krvi snížit [8]. V jiném experimentu bylo 1000 žen rozděleno do dvou skupin: v jedné skupině ženy jedly hodně zeleniny tohoto typu, ve druhé – mnohem méně. Výsledek ukázal, že u prvního byla míra zánětu výrazně nižší než u druhého [9].

3. Zlepšuje trávení

Zelí obsahuje hodně nerozpustné vlákniny, která se ve střevech nerozkládá. Pomáhá udržovat zdraví trávicího systému, regulovat tento proces a předcházet zácpě [10]. Rozpustná vláknina zvyšuje počet prospěšných bakterií ve střevech [11]. Chrání imunitní systém a podporují tvorbu vitamínů K2 a B9 [12].

ČTĚTE VÍCE
Jak vyrovnat drcený kámen?

4. Pomáhá kardiovaskulárnímu zdraví

Antokyany, které se nacházejí v červeném zelí, patří do rodiny flavonoidů. Studie na 93 600 ženách zjistila, že ty, které jedly více potravin bohatých na antokyany, měly snížené riziko srdečního infarktu [13]. Výsledek dalšího experimentu také potvrdil, že zvýšený příjem flavonoidů je spojen s nižším rizikem úmrtí na srdeční choroby [14]. Adekvátní množství anthokyanů ve stravě může snížit krevní tlak a LDL (špatný) cholesterol [15]. Zelenina obsahuje více než 36 různých typů silných anthokyanů [16]. Zelí obsahuje také draslík. Tento minerál a elektrolyt pomáhá regulovat krevní tlak – odstraňuje přebytečný sodík v moči a uvolňuje stěny cév [17].

Lidé s vysokou hladinou LDL (špatného) cholesterolu jsou vystaveni většímu riziku srdečních onemocnění [18]. Zelí obsahuje látky, které ji pomáhají snižovat: rozpustnou vlákninu (s ní se váže ve střevech a brání vstřebávání do krve) a rostlinné steroly (fytosteroly blokují vstřebávání v trávicím traktu) [19], [20].

5. Bohaté na vitamín K

Zelí obsahuje vitamín K1. Hraje klíčovou roli v procesu srážení krve [21], bez něhož je riziko nadměrného krvácení velmi vysoké. Jedna porce zeleniny (89 g) obsahuje 56 % denní hodnoty tohoto vitaminu [6].

Škodlivost zelí

Zelí je zdravá a bezpečná zelenina, pokud ji nebudete nadměrně používat. Pokud však ve stravě nebylo dostatek vlákniny, měli byste k ní přidat zelí v malých porcích a postupně je zvyšovat. V opačném případě může způsobit nepříjemné příznaky: plynatost, nadýmání, nevolnost.

Komentáře odborníků

Anna Litvinenko nutriční specialistka, klinika Rassvet

„Zelenina obsahuje vlákninu a vitamíny K a C. 1 šálek krouhaného zelí obsahuje 54 % denní hodnoty vitamínu C a 2 gramy vlákniny. Savoy a červené zelí obsahují betakaroten.

Kapusta obsahuje 1 gram vlákniny na každých 10 kalorií. Ženy by měly sníst alespoň 21-25 gramů vlákniny denně, zatímco muži by měli cílit na 30-38 gramů denně. Přítomnost dostatečného množství tohoto prvku ve stravě má ​​pozitivní vliv na střevní motilitu. Dieta s vysokým obsahem vlákniny může snížit riziko vzniku hemoroidů a malých výrůstků v tlustém střevě (divertikulární onemocnění). Výzkum také ukázal, že pravděpodobně snižuje riziko kolorektálního karcinomu. Tyto potraviny bývají výživnější, takže je pravděpodobnější, že sníte méně a zůstanete déle sytí. Mají také obvykle nižší obsah kalorií – obsahují méně kalorií na stejné množství jídla. Zjištění ukazují, že zvýšený příjem vlákniny – zejména vlákniny z obilovin – je spojen se sníženým rizikem úmrtí na kardiovaskulární onemocnění a všechny typy rakoviny.

Vitamin C, který se nachází v zelí, působí jako antioxidant, podporuje imunitní systém a podporuje syntézu kolagenu. Vitamin K hraje zásadní roli při srážení krve a zdraví kostí. Kyselina listová je nezbytná pro syntézu DNA a růst buněk.

ČTĚTE VÍCE
Jak používat Muracid?

Polyfenoly jsou antioxidanty nalezené v zelí, které mají protizánětlivé vlastnosti. Tyto sloučeniny jsou spojovány se sníženým rizikem chronických onemocnění, jako jsou srdeční choroby a některé typy rakoviny.

I když vaření může způsobit určitou ztrátu vitamínů a minerálů v zelenině, rozsah se liší v závislosti na metodě vaření a době trvání. Vitamíny rozpustné ve vodě, jako je vitamín C, jsou vůči teplu nejzranitelnější. Vaření zelí může vést k jeho ztrátě.

Vaření zelí může změkčit vlákninu v něm, což usnadňuje trávení. To je výhodné pro lidi s citlivým trávicím systémem. Převaření však může vést ke značné ztrátě vlákniny.

Smažení může zvýšit obsah tuku kvůli rostlinnému oleji. Přestože nutriční hodnota zelí, pokud jde o vitamíny, minerály a vlákninu, zůstává do značné míry nezměněna, při pravidelné konzumaci byste si měli být vědomi dalších kalorií, které přináší smažení.

Zelí je pro většinu lidí bezpečné, konkrétnější informace o jednotlivých intolerancích konzultujte se svým lékařem. Pokud konzumace zelí způsobuje nadýmání, plynatost a nepohodlí, doporučuje se poradit se s gastroenterologem a porci snížit.“

Sergey Leonov, šéfkuchař, tvůrce online akademie „ZOZhigai“

„Při výběru zelí dbejte především na hustotu a čistotu listu. Mladé odrůdy na jaře mohou být trochu měkké a dobrá, šťavnatá vidlička od září, která se skvěle hodí do polévky, salátu a kynutého těsta, by měla být těžká a plná, jako meloun. Listy nahoře mohou být mírně poškozené, ale neměly by být skvrnité nebo jiné vyrážky. Podívejte se na stopku – měla by být světlá.

Zelí je velmi multifunkční zelenina. Mezi předkrmy samozřejmě vládne čerstvý salát coleslaw. Čím tenčí zelí nakrájíte, tím bude chutnější a lépe stravitelné. Polévky všeho druhu se stanou zdravými díky obsahu zelí: obsahuje hodně vlákniny, která podporuje správné trávení. Pokud nemáte rádi čerstvou zeleninu, lehce orestujte cibuli a mrkev, přidejte rajčata a v této omáčce poduste zelí, přidejte světlé koření. Tato příloha může být také vhodná jako samostatné jídlo během půstu nebo půstních dnů. Kysané zelí je dnes jedním z nejmódnějších produktů zdravého životního stylu na světě. Fermentací během kvásku vznikají prospěšné bakterie. Čím více probiotik ve střevě budeme mít, tím lépe se budeme cítit. Pokud chcete přidat něco nového k tradičnímu receptu, můžete zeleninu fermentovat s kurkumou a ananasem.

Zmrazování zelí nedoporučuji pouze v případě, že vám zbydou řízky ze salátu, které nechcete vyhodit. Pak ho můžete dát do polévky, nikdo neucítí jeho změněnou texturu. Zeleninu je nejlepší skladovat ve formě fermentovaného produktu.“