Mnoho rodičů pozoruje růstový proces svého dítěte od raného dětství, téměř od kolébky, zvláště když jsou sami malí. Děti se rodí s výškou přibližně 48-54 cm a v prvním roce života dorůstají do 75 cm. Ve druhém roce přibývají ne více než 10 cm. Třetí růst nastává v období od 4 do 7 let . Během těchto období stále není jasné, jak bude dítě růst. Proto je třeba věnovat zvláštní pozornost růstu dítěte v období puberty (od 10 do 13 let), kdy dochází k některému z růstových spurtů. Celkem děti dorůstají do 20 let. Růst je velmi obtížné předvídat, protože přímo závisí na mnoha faktorech. Ty jsou genetické (nízkým rodičům se většinou rodí malé děti) a nitroděložní (během těhotenství dítě rychle roste). Pokud dítě po určitou dobu rostlo požadovaným tempem a poté se růst zpomalil, stojí za to ho ukázat lékaři, který řekne, zda má dítě zdravotní problémy nebo zda je pro něj toto tempo normální.

Trochu o faktorech růstu dítěte.

Dětské kosti rostou díky chrupavkovým destičkám umístěným na jejich koncích. Jak dítě roste, buňky chrupavky se dělí a tvoří se nové. Buňky chrupavky jsou zdrojem „stavebního materiálu“ pro kosti. Když jsou zničeny, vzniká z nich kostní tkáň. Během puberty jsou všechny růstové zóny ovlivněny dospívajícím hormonálním systémem. Díky společnému působení hormonů probíhají normální procesy vývoje a růstu. Některá chronická onemocnění ovlivňují i ​​růst dítěte. Jedná se o onemocnění plic, onemocnění srdce, chudokrevnost, onemocnění jater a ledvin, vrozené syndromy kosterního systému. Při zjištění zjevných známek nanismu (dwarfismu) je nutné vyšetřit somatotropní funkci hypofýzy – poměrně nákladný rozbor. Nebo pravidelně diagnostikujte růst dítěte. Při zjištění nedostatečného množství hormonů ovlivňujících růst kostí je indikována hormonální terapie. Ale nespěchejte s užíváním léků, proveďte důkladné vyšetření s endokrinologem, pouze on může předepsat příslušný předpis. Pokud máte velkou touhu růst, musíte vyzkoušet mnoho doporučených metod. Bylo napsáno mnoho článků o zvýšení výšky dítěte. Přečtením materiálů a seznámením se s cvičeními se dozvíte, jak můžete růst pomocí fyzických a psychologických cvičení. Jejich každodenní implementace nezabere mnoho času. Dobrý efekt poskytují speciální tělesná cvičení a dávkované zatížení pohybového aparátu pomocí speciálních přístrojů a posilovacích strojů. Od dětství by se děti měly učit sportům, jako je basketbal, volejbal, ale i otužování a termickým procedurám. Těžká fyzická aktivita je kontraindikována ve věku, kdy tělo roste. Je nutné zajistit, aby dítě tajně nekouřilo a nepilo alkohol. Všimněte si, že správná výživa má příznivý vliv na zvýšení růstu.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně pít acai?

Podívejme se blíže na fyzická cvičení.

  • švédská zeď;
  • lana;
  • kroužky;
  • žebřík;
  • hrazdu nebo jiné sportovní vybavení

Po lehkém zahřívacím běhu (5-7 minut) si vyhraďte 15-20 minut na protahovací a ohebné cviky. Jsou to zatáčky, houpačky, mosty, rozchody. Patří sem zavěšení na hrazdu, nejprve bez závaží, poté jedno se závažím 5-10 kg přivázané k nohám. Skákání, šplhání do kopce, střídání napětí a relaxace, opakujte 3-4x.

Nejdůležitější výzvou pro zvýšení výšky je cvičební zařízení. V internetovém obchodě ROMANA.RU Existuje obrovský výběr domácího cvičebního vybavení s úplným popisem doporučených cviků. Nejúčinnější jsou cvičení založená na fyziologických zákonech. Berlínský ortopedický profesor Julius Wolff uvádí, že při vystavení kostní tkáni za určitých podmínek může skutečně způsobit její restrukturalizaci. Jedinečných výsledků lze dosáhnout cvičením na posilovacích strojích pro posílení svalově-vazivového rámce, hlubokou stimulaci otevřených růstových zón, diagonální, laterální a přímé protažení páteře.

Nikdy byste si neměli zoufat ani se rozčilovat, pokud se vám to napoprvé úplně nepodaří. S pomocí výživy, dodržování spánkového plánu, tělesné výchovy a sportu, souborů cvičení na simulátorech můžete najít cvičení, pomocí kterých se ramenní klouby otevřou a přidají se dlouho očekávané centimetry!

Jak narovnat držení těla – užitečné tipy

Správné držení těla u dítěte je přirozené a známé držení těla člověka, bez svalového napětí. Napravit posturální vady správnou výživou je nemožné.