Okurková sezóna je v plném proudu. Fanoušci této zeleniny jsou schopni chroupat celý den bez přestání. Jaké jsou výhody a škody okurek, pokud je jíte každý den. A dochází k “předávkování” okurek?

Okurky jsou často nazývány superpotravinou – tato zelenina je z 95 % tvořena vodou (114 g vody) a průměrná velikost okurky má pouze 15 kcal.

Odborníci na výživu často doporučují svačit pouze je, aby doplnili vodní rovnováhu. Kromě toho okurky obsahují draslík a hořčík. Snězením 200 gramů okurek můžete doplnit přibližně 4 % denního příjmu těchto stopových prvků.

Okurky navíc obsahují kyselinu tartronovou, která zabraňuje tvorbě tuku. Abychom tedy jednu okurku strávili, naše tělo na ni vydá více kalorií, než přijme.

Další „čip“ z okurky, který s jídlem nesouvisí.

Jeden tenký plátek nahradí nejúčinnější náplast, protože obsahuje vitamín K a protizánětlivé rostlinné sloučeniny, které pomáhají zbavit se otoků a redukovat váčky pod očima.

Přečtěte si také

Co se stane, když budete jíst okurky každý den

Hladina cukru v krvi se vrátí k normálu

Vzhledem k nízkému obsahu kalorií a speciálním vlastnostem popsaným vědci by měly být okurky zařazeny do nízkosacharidových diet, které udrží cukr na požadované úrovni. To pomůže zlepšit stav krevních cév a srdce.

Okurky je nutné jíst i se slupkou – všechny vitamíny jsou soustředěny především v ní. Venkovní okurky jsou bohatší na vitamíny než jejich skleníkové protějšky.

Tlak se vrátí do normálu

Vědci zjistili, že milovníci okurek budou méně pravděpodobně trpět hypertenzí, protože použití těchto plodů podporuje vazodilataci a snižuje riziko srdečních onemocnění.

Vědci prokázali, že okurková šťáva má také antihypertenzní vlastnosti. Obsahuje také přírodní kyselinu, která zlepšuje složení krve a odstraňuje cholesterolové plaky. Hlavním pravidlem zde je neposypat okurku solí. Zadržuje vodu v těle a není užitečný pro pacienty s hypertenzí.

Srdce bude chráněno

Studie ukazují, že okurky jsou schopny „vychytávat“ škodlivé volné radikály díky svým antioxidačním vlastnostem. Antioxidanty blokují oxidační stres (proces poškození buněk v důsledku oxidace), který může vést k ischemické chorobě srdeční nebo rakovině.

Přečtěte si také

Tepny se vyčistí

Nespěchejte s odříznutím slupky z okurky, která je mírně hořká. Tuto hořkost způsobuje organická sloučenina – glykosid cucurbitacin, který stimuluje střeva. Vědci také prokázali, že tato látka má schopnost snižovat riziko aterosklerózy, nebezpečného hromadění tukových usazenin na stěnách tepen.

ČTĚTE VÍCE
Co bylo špatného s Monou Lisou?

Mimochodem, zajímavý fakt: u mnoha moderních hybridů okurek je produkce hořkého glykosidu potlačena na genetické úrovni.

Střeva budou fungovat

Okurky nejsou jen možné, ale je potřeba jíst pravidelně, aby se zlepšila činnost trávicích orgánů – alespoň 2-3 drobné plody denně pro dobrou střevní motilitu.

Může se zvýšit kyselost žaludku

Navzdory všem svým užitečným vlastnostem mají okurky kontraindikace – jejich šťáva zvyšuje úroveň kyselosti žaludku.

Okurky by proto neměli jíst lidé s onemocněním trávicího traktu – s gastritidou, kolitidou, žaludečními vředy, zejména v akutní fázi.

Když už jsme u žaludku: můžete ho protáhnout okurkami

Kandidát lékařských věd, endokrinolog

— Okurka obsahuje 95 % vody a její trávení v těle trvá déle než 3 hodiny. Je to dáno velkým množstvím vlákniny, která je v kůži (mimochodem, neodřezávejte ji, kůže je velmi zdravá), říká lékařka Zuhra Pavlova. “A samozřejmě na zpracování okurky je potřeba mnohem více energie, než obsahuje.” Takové produkty se nazývají „negativní kalorie“.

Zákeřnost „negativních kalorií“ však spočívá v tom, že se jedí v kilogramech, a proto bezostyšně natahují žaludek. A v průběhu let ztrácí elasticitu a už se nestahuje do normálních velikostí. V důsledku toho jsou lidé nuceni se přejídat, aby získali pocit plnosti v žaludku – jeden z nejdůležitějších faktorů sytosti.

Potraviny s negativními kaloriemi by se tedy měly jíst stejně jako běžné potraviny – s mírou. Nemůžete je používat na noc, jelikož jsou plné vlákniny, která se dlouho tráví. Je potřeba také hodně pít vodu – ta je nezbytná pro vstřebávání vlákniny. Pokud nepijete, tělo bude čerpat vodu z buněk a cév.

Přečtěte si také

4 jednoduché a zdravé „okurkové“ recepty

Tzatziki omáčka

Tradiční řecká omáčka z jednoduchých ingrediencí – smíchejte hustý neslazený jogurt, nakrájené okurky, čerstvé bylinky, citronovou šťávu a česnek. Tuto omáčku lze namazat na pita chléb nebo jíst se syrovou zeleninou – jako jsou okurky.

Smoothies

Okurky jsou hlavní složkou nízkokalorických smoothies. Kromě semenných okurek přidejte trochu ovoce pro sladkost, bylinky, vanilkový proteinový prášek, led a vodu a promíchejte, aby se spojily.

zdravá šťáva

Okurky omyjeme, oloupeme, nakrájíme a smícháme s vodou v poměru 1:2. Pokud chcete, můžete přidat trochu citronové nebo limetkové šťávy a trochu soli. Kmen.

ČTĚTE VÍCE
Komu dávají amaryllis?

Krémová svačinka

Okurky podélně rozpůlíme, lžící vydlabeme dužinu, smícháme se smetanovým sýrem a náplň vložíme zpět do okurkové lodičky. Navrch můžete posypat kořením.