Je nepravděpodobné, že by někdo neslyšel moudrost, že „večeře by se měla dát nepříteli“. Nebudeme tak kategoričtí. Každý se může sám rozhodnout, zda si večeři odmítne, nebo ne, ale rozhodně byste si neměli dát svačinu těsně před spaním. Tělo totiž toto jídlo před spaním nestihne strávit a v noci v něm budou všechny procesy probíhat mnohem pomaleji. Výsledkem je, že řízek s bramborem nebo rybou a rýží se vám bude viset nestrávený, dokud se neprobudíte. Což nebude mít nejlepší vliv na vaše zdraví.

Není tedy náhoda, že odborníci na výživu radí večeřet alespoň 4 hodiny před spaním. Faktem je, že během tohoto období je jídlo obecně stráveno a částečně absorbováno. Ale i když se vaše večeře koná v doporučenou dobu, měli byste být opatrní při výběru potravin na ni. Odpoledne se činnost trávicího systému snižuje, játra, žlučník, slinivka začínají pracovat pomaleji než přes den. To vše je potřeba vzít v úvahu. A vzdát se těžkých, kalorických, mastných, kořeněných jídel. Nedoporučují se ani sacharidy, zejména ty lehce stravitelné (bílé pečivo, cukr, sladké ovoce, koláče apod.), je však také lepší vyhýbat se komplexním sacharidům v podobě cereálií a brambor. Večer tělo velmi špatně zpracovává glukózu, takže jsou zakázány i všechny sladkosti, bohužel je třeba dávat pozor na čerstvé ovoce a sušené ovoce.

Buns

Cukr a prémiová mouka – to vše velmi rychle zvedne hladinu krevního cukru, ale po tomto sladkém koláči stejně rychle klesne a vy chcete jíst s novým elánem. Navíc jsou to rafinované potraviny, které se primárně ukládají na bocích. Po průmyslovém zpracování v nich nezůstane nic užitečného, ​​ale glukózy a škrobu je tolik, kolik chcete.

červené maso

Zvláště smažené, ale pečené nebo vařené také nestojí za to. Červené maso totiž obsahuje velké množství tyrosinu, který zvyšuje hladinu adrenalinu. Proto je nejlepší jíst ho ráno, k večeru se hladina adrenalinu vrátí do normálu a vy budete moci klidně spát. Jako lehkou bílkovinnou složku večeře lze doporučit bílou drůbež a libové ryby.

Uzené maso a klobásy

Uzené maso, vařená a syrová uzená klobása, vařené vepřové maso a další lahůdky obsahují aminokyselinu teramin. Zvyšuje produkci norepinefrinu, látky zodpovědné za produkci nervových vzruchů. Jeho přebytek vzrušuje náš mozek a brání nám usnout. Už neříkají, že uzená masa je příliš tučná a škodlivá.

ČTĚTE VÍCE
Jak najít Wasp Hive?

Rýže

Obvykle jíme rafinovanou rýži. A příliš dobře se vstřebává. Obsahuje hodně škrobů a tedy i rychlé sacharidy. Odpoledne je tedy lepší se rýži a dalším obilninám vyhnout.

Čokoláda

I malý kousek hořké čokolády odpoledne velmi uškodí jak vašemu hubnutí, tak celkové pohodě. Za prvé obsahuje příliš mnoho cukru, tedy rychlých sacharidů, a za druhé obsahuje kofein. Doporučuje se tedy jíst čokoládu, stejně jako jiné sladkosti, pouze ráno.

ořechy

Jsou velmi kalorické a velmi tučné. Myslete na to, hrst ořechů obsahuje až 600 Kcal. To je více než polovina denní stravy pro ty, kteří hubnou. Ti, kteří nedrží diety, by se přesto měli ořechům vyhýbat. Je v nich příliš mnoho tuku (ač zdravého), na poslední jídlo dne – nepříliš zdravé a lehce stravitelné jídlo.

Sladké ovoce

Hrozny, meruňky, broskve, meloun, meloun jsou zdravé potraviny, ale obsahují hodně cukrů a rychlých sacharidů. Je tedy vhodné se jim vyhýbat večer a jíst je pouze v první polovině dne. Sušené ovoce je také lepší nejíst.

Pravda, pokud máte pocit, že si večer nedokážete odmítnout dezert, hrozny jsou lepší než koláč.

Křen a hořčice

Křen a hořčice, nebo spíše pálivé omáčky na jejich bázi, jsou tím, co zažene spánek dobře a na dlouhou dobu. Navíc v druhé polovině dne není gastrointestinální trakt tak aktivní a nemusí si poradit s kořeněnými jídly, což může způsobit pálení žáhy a další nepříjemné pocity.

Nakládané okurky

Solená a nakládaná zelenina je příliš těžká na žaludek, často způsobuje pálení žáhy, které se nemusí objevit ani bezprostředně po večeři, ale právě když jdete spát.

Rychlé občerstvení

To je samozřejmé, ale i tak na seznam zařadíme hamburgery a další „fast food“. Takové výrobky jsou velmi tučné, slané, často kořeněné a obsahují hodně cukru. Tučné řízky na buchtách přeléváme sladkou omáčkou. Konzumace tohoto jídla je obecně velmi škodlivá a ještě více večer. Těžký žaludek máte zaručeně minimálně na celou noc.

Co můžete jíst večer

K večeři máme k dispozici: různé ryby (pokud možno ne příliš tučné), korýše a měkkýše, bílé drůbeží maso, králíka, téměř veškerou zeleninu, mléčné výrobky, vejce, neslazené ovoce. Objemově by porce snědená k večeři neměla být větší než dvě vaše dlaně složené do lodičky.

ČTĚTE VÍCE
Proč jsou Mafas demolovány?

Viz též:

  • Pokud milujete vajíčka, jezte je! 11 produktů, které jsou mylně považovány za škodlivé →
  • Co jíst v zimě, abyste byli v teple a štíhlí →
  • Strašný sen výživového poradce. Jak správně kombinovat produkty? →