Mnoho zahradníků zná drsnou melotrii, zdobí altány a pergoly na osobních pozemcích se složitou rostlinou. A málokdo si uvědomuje, že drobné miniaturní plody podobné melounu nejen atraktivně vypadají, ale jsou i jedlé, chuťově připomínají kyselé okurky. Při správném použití se navíc stanou zdrojem obrovského množství živin a pomohou udržet zdraví.

Složení a užitečné vlastnosti

Hodnota plodů melotria je dána vysokým obsahem vlákniny a minerálních látek. Kromě toho plody obsahují bílkoviny, tuky a sacharidy, vitamíny C a B9. Malé melouny jsou stejně jako okurky bohaté na vodu, proto je oceňují především odborníci na výživu.

Pravidelné používání melotria drsné pozitivně ovlivní zdraví:

  • Normalizuje se krevní tlak, zlepšuje se činnost krevních cév a srdečního svalu.

Rada
Zkušení zahradníci doporučují nesbírat bobule, jakmile se objeví, ale počkat 2-3 dny. V tomto případě plody nashromáždí maximum živin a budou chutnější.

  • Sníží se riziko vzniku a rozvoje rakovinných nádorů.
  • Tělo se očistí od škodlivého cholesterolu, přebytečné žluči, toxinů a volných radikálů.
  • Navzdory nízkému obsahu kalorií (pouze 15 kcal na 100 g produktu) je drsná melotria schopna poskytnout pocit sytosti. Pomáhá se nepřejídat, což napomáhá k udržení nebo dokonce redukci hmotnosti.
  • Rostlina je známá svými tonizujícími a protizánětlivými vlastnostmi. Kromě toho pomáhá posilovat imunitní systém.

Dosáhnout všech výše uvedených výsledků je velmi jednoduché, stačí do svého jídelníčku zařadit plody melotria drsného. Je lepší je jíst čerstvé, ale připravit se dají i marinády a nakládané okurky. Nakrájené ovoce může ozdobit pokrmy z masa a ryb. Jsou dobré i jako jedna ze složek zeleninových salátů.

Melotria na hubnutí

Dekorativní minimelouny jsou velmi účinné v boji s nadváhou. Odborníci na výživu považují za nejlepší možnost kurz, který zahrnuje dny půstu založené na malých vodních melounech. Základem je, že alespoň dvě jídla by se měla skládat z lehkých jídel, mezi které patří milotria. Nejlepší variantou je zeleninový salát z rajčat a okurek, ochucený beztučným nebo nízkotučným kefírem.

Pouze 1-2 dny v týdnu a váha začne hladce odcházet, aniž by došlo k nedostatku vitamínů a minerálů v těle. Jediná věc, kterou si pamatujte, je, že zelenina a bobule musí být důkladně omyty a jejich zneužití může způsobit průjem.

ČTĚTE VÍCE
Kdy zasadit cherry rajčata doma?

Dodržováním chutné a nekomplikované stravy lze z těla odstranit značné množství přebytečné tekutiny během několika týdnů. Poté začne proces štěpení tuků. Mimochodem, tato vlastnost bobulí bude velmi užitečná pro lidi trpící otoky. Zátěž ledvin je zanedbatelná, a přesto byste se měli nejprve poradit s lékařem. Další výhodou melotria drsné je, že zlepšuje střevní motilitu a zmírňuje zácpu.

Škody a kontraindikace

Kvalitní a tepelně nezpracovaný výrobek neuškodí ani při větší konzumaci. Existuje pouze několik bodů, kterým musíte věnovat pozornost, než zařadíte ovoce do svého jídelníčku:

  1. Při zvýšené kyselosti žaludeční šťávy, přítomnosti vředu nebo gastritidy je lepší produkt odmítnout. Může zvýšit závažnost nepříjemných příznaků.
  2. V čerstvé formě můžete jíst čerstvě zralé ovoce. Pokud jsou bobule přezrálé a jejich slupka je zesílená, je lepší je zkroutit do sklenic.
  3. Jakékoli okurky a marinády, včetně milotria, jsou kontraindikovány u lidí s hypertenzí, aterosklerózou, onemocněními trávicího systému, jater, ledvin a srdce. Doporučuje se zdržet se takových pokrmů a kojících a těhotných žen.

Je pozoruhodné, že rostlina má jedlé nejen bobule, ale také hlízy. Chutná jako kříženec okurky a ředkve. Jen je třeba je sníst ihned po odběru, tyto části nepodléhají skladování.