Bílý chléb, housky, bochníky, koláče, pizza, koláče, to znamená všechno naše oblíbené pečivo je vyrobeno z rafinované prémiové mouky. Čím je situace v zemi složitější, tím více lidí konzumuje chleba. A chléb si v drtivé většině kupuje ze stejné bílé mouky.

Pojďme zjistit, co to je –“prémiová mouka” Koneckonců se ukazuje, že je to ona, kdo je neustále přítomen v našich životech.

Okamžitě sdělme smutnou zprávu – bílá mouka, která vstupuje do našeho těla, se mění. na cukr!

A teď si představte, kolik cukru dostaneme, když nejíme jen chléb, ale průmyslové sladké pečivo! Aby spotřebitelé kupovali sušenky, housky a další věci „k čaji“ co nejčastěji, výrobci nemilosrdně přidávají cukr! Asi každý si všiml, že všechny sušenky z obchodu jsou příliš sladké. A pokud to už někdo nevnímá, znamená to, že nastala závislost a vznikla závislost na cukru.

Je také děsivé, že bílý cukr působí na dětský mozek jako droga: závislost nastává okamžitě, což vede k nadměrnému vzrušení, hyperaktivitě a nakonec vyčerpání nervového systému.

A zároveň všichni víme, že sladkosti jsou dobré pro náladu, funkci jater a některé další procesy. Realita: Aby byl cukr prospěšný, musíte ho jíst v minimálních množstvích. Ne bonbóna mírně přislazené Naše tělo to potřebuje!

Ale vraťme se k bílé mouce. Realita: i bez cukru je to samo o sobě nejen nezdravé, ale také škodlivé.

Jak se vyrábí? Pšeničné zrno, které se skládá z několika užitečných prvků, se rozloží, čímž se oddělí slupka (otruby) od endospermu (škrob) a klíčku. Na mouku se používá pouze endosperm, protože je suchý, lehký a dobře se drží. ! Oddělováním skořápky a výrobou otrub z ní dochází i k ochuzení mouky – vždyť kdyby se namlela a přidala do mouky, získali bychom pořádnou zásobu vitamínů skupiny B! A nejcennější část zrna plná vitamínů a olejů, je vyhozen

Poté se tato nejchudší část zrna, endosperm, vybělí chloridy. A navíc je obilí před mletím ve skladu ošetřeno velmi silným jedem.

V důsledku toho získáme bělený škrob ve formě mouky.

Realita druhá: běda, bez bílé mouky a pečiva z ní se již neobejdeme.

ČTĚTE VÍCE
Je nutné vybílit sporák?

Co dělat s takovým rozporem?

Proč byste neměli jíst průmyslové sušenky

Minimálně změňte zvyk kupovat pečivo na výrobu vlastního. Samozřejmě, zpočátku to bude obtížné – nechcete se rozčilovat, mýt nádobí, čekat. Pokud si ale zvyknete péct cukroví a buchty předem a skladovat je v lednici, bude vše jednodušší. Jednodušší, užitečnější a výnosnější. Nejlevnější sušenky stojí od 100 rublů za 1 kg. A tam – cukr + mouka s moukou a zlepšováky chuti. Všechno! Nepřidají ani kapku rostlinného oleje. Jednoduché – cukr, voda a mouka zlepšující a dochucovadla.

V důsledku toho utrácíme peníze za škodlivý dudlík, a pak za léky na nemoci způsobené cukrem a bílou moukou. která se také mění v cukr a naše krev se mění v sirup.

Pokud jste podstoupili vyšetření hladiny cukru v krvi, nezapomeňte, že byste před testem neměli jíst sladkosti. Protože cukry okamžitě vstupují do krve!

Představte si proto, že každá sušenka, houska, kousek chleba zhoršuje průtok krve, snižuje čistící vlastnosti krve, která místo užitečných látek přináší do každého orgánu zvýšené množství glukózy a také:

  • vyvolává produkci inzulínu, který vyčerpává tělo a podkopává imunitní systém
  • zvyšuje krevní tlak
  • se blíží stařecká demence,
  • vyvolává cukrovku,
  • ničí zuby a kosti.

Jak omezit škodlivé účinky bílé mouky a cukru

Pro začátek byste se měli vzdát sladkostí z obchodu. Plně!

Vaříme doma, snižujeme množství bílé mouky a cukru v pečivu. Jak to udělat? Kupujte mouku nižších tříd. Věnujte pozornost výrobcům mouky ze žita, pohanky, ovsa a dalších obilovin. Je to stejné, do některých produktů můžete přidat bílou mouku, ale ne více než třetinu!

Snižte množství cukru. V pečení a další. Věřte, že i když si do čaje dáte ne dvě lžíce, ale jednu, ne celou lžíci, ale polovinu, a při vychutnávání nápoje nepocítíte velký rozdíl.

A po dvou týdnech se vám čaj i káva se sníženým podílem cukru budou zdát sladké.

Dále můžete v experimentu pokračovat a udělat další krok – snížit porci cukru o třetinu.

Za pár měsíců, až se chuťové pohárky vrátí do normálu a projasní, vám bude předchozí šálek čaje se dvěma lžícemi cukru připadat strašně bez chuti! Začnete ze sebe vylévat pravou chuť čaje a kávy. Jedno „ale“: budete muset přejít na kvalitnější kávu a čaj, protože bez sirupu nebudete pít stejnou.

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh trávy je brahmi?

Dále snižte množství cukru v pečivu. I když recept vyžaduje 100 g a více cukru, pozorně si prohlédněte objem ostatních přísad – množství cukru by nemělo zabírat více než 14 dílů.

Pečení se nemusí hned zdát chutné a známé. Pokud to opravdu není chutné, můžete to posypat trochou moučkového cukru. Ale jen – trochu!

Nevystavujte své děti cukru a výrobkům z bílé mouky! A pokud už jsou zažraní, začněte odstavovat a kontrolovat množství sladkostí, které konzumují. A jídlo ve školce a škole není výjimkou.

Jíst mouku a cukr: cukrovka, obezita, deprese

Darin Olien, ekologický aktivista, odborník na výživu a zdravý životní styl

Proč se někdy po oslavě Nového roku cítíme tak unavení? Zdá se, že jste den předtím nepili příliš mnoho alkoholu, spali jste dost, co se děje? Může to být velmi dobře způsobeno nadměrnou konzumací cukru a pečiva, zvláště pokud obvykle nejíte mnoho sladkého. Opravdu cukr a výrobky z pšeničné mouky tolik ovlivňují naše tělo?

Cukr je nezbytný pro lidské fungování, ale lze jej snadno získat z ovoce, zeleniny a mléčných výrobků. To je více než dostatečné k uspokojení potřeby glukózy jako zdroje energie. Hlavní škodu způsobuje tzv. rafinovaný cukr a jeho neméně toxický příbuzný, kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy – kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy. Oba jsou absolutně, 100% kontraindikovány pro naše buňky.

Dr. Robert Lustig je specialista na dětské hormonální poruchy a odborník na dětskou obezitu a vyučuje na lékařské fakultě University of California v San Franciscu. Pravděpodobně udělal více než kdokoli jiný, aby poučil lidi o nebezpečích cukru. Spotřeba cukru by se podle něj měla kontrolovat stejně přísně jako alkohol. Cukr je navíc podle jeho názoru škodlivý nejen proto, že způsobuje obezitu: „Kalorie s tím nemají nic společného. Je to jed sám o sobě.”

Škodlivost cukru pro lidské tělo

Konzumace rafinovaného cukru zvyšuje riziko vzniku rakoviny, infarktu, vysokého krevního tlaku, mrtvice, cukrovky, metabolického syndromu, deprese a samozřejmě obezity. Cukr klade na játra další zátěž, protože jsou to játra, která ho musí zpracovat na tuk. Při přebytku cukru začnou játra sama trpět obezitou, a to jim brání plnit svou hlavní funkci – očistu těla od toxinů.

ČTĚTE VÍCE
Jaký je charakter kakadu?

Cukr zvyšuje kyselost v tkáních, což také ničí zdraví. Sladká jídla vyvolávají zvýšenou produkci inzulínu, a tím přetěžují slinivku, a také zvyšují množství serotoninu v krvi, látky vyvolávající příjemné pocity.

To je důvod, proč tak milujeme cukr. Dává nám radost. Jeho nadbytek ale nutí mozkové buňky pracovat ve zvýšeném režimu – mozek se rychle unaví, a tak se musí dávka cukru neustále zvyšovat.

Cukr vyvolává nestabilitu ve všech systémech těla, což vede ke stresu a dodatečnému uvolňování hormonu kortizolu. V malých dávkách je tento hormon prospěšný, ale při delším působení se stává škodlivým, jako v případech, kdy jsme neustále ve stresu – což je přesně to, co se stane, když se cukr stane každodenní součástí jídelníčku. Neustálý stres přispívá ke vzniku nových ložisek zánětu, a to je stejné jako být nemocný bez přestávky. To je cukr.

Nadbytek kortizolu zvyšuje krevní tlak a potlačuje funkci štítné žlázy. Zvyšuje kyselost v tkáních a způsobuje, že tělo ukládá více tuku v oblasti břicha a snižuje imunitu. Neustále vysoké hladiny kortizolu v krvi způsobují, že konzumujeme více cukru, soli a tuku. Utišením tohoto hladu zhoršujeme stres způsobený nezdravým stravováním.

Cukr neboli sacharóza se získává z cukrové třtiny – krásné rostliny, která se při zpracování bohužel ochuzuje o všechny užitečné látky – vlákninu, bílkoviny, vitamíny, minerály, lipidy a antioxidanty. Kdysi byla součástí celého organismu, ale byla extrahována, krystalizována a přeměněna na čistou sladkost. Čistý jed.

Navíc, čím více kalorií přijímáme ze sladkých jídel, tím je menší pravděpodobnost, že pocházejí ze zdravých potravin. Škodlivost cukru se tak zdvojnásobí.

A nejhorší je, že v dnešní době vše ovládl cukr. Výrobci potravin najdou způsob, jak ho přidat kamkoli, i tam, kde by tam vůbec být neměl. Korporace dobře vědí, jak z naší závislosti profitovat. Odborníci na výživu nás proto vyzývají, abychom se za každou cenu vyhýbali průmyslově zpracovaným potravinám.

Škodlivost náhražek cukru

Dobře, uvědomili jsme si, že cukr je jed. Co dělat? Vyřadit všechna sladká jídla? Bohužel se to pravděpodobně nestane. Často jednoduše nahrazujeme cukr chemickými sladidly.

ČTĚTE VÍCE
Co je Infinito?

Vezměte si například dietní sodu. Je mylné se domnívat, že jde o zdravější volbu. Pro začátek dietní nápoje zvyšují chuť na sladké, což nás nevyhnutelně vede zpět k cukru. Studie ukázaly, že kombinace „sladké chuti a nulových kalorií“ uvádí tělo v omyl a povzbuzuje ho, aby naplnilo kalorický deficit větším množstvím dietní sody.

Když navíc uhasíte žízeň uměle slazenou sodou, vnášíte si do těla toxickou látku. Výzkum ukázal, že nejoblíbenější sladidlo, aspartam, skutečně ovlivňuje naše vědomí, a proto vědci nazývají tyto látky „vzrušujícími toxiny“. Pokusy na myších ukázaly, že konzumace aspartamu může způsobit poškození mozku. Nezní to moc inspirativně, že?

Naše buňky to nevnímají jako něco jedlého nebo užitečného a reagují, jako by to byl cizí prvek, který je potřeba filtrovat, neutralizovat a odstranit z těla. A to je další zátěž pro ledviny a játra. Pokud dojde k jejich přetížení, začnou se v tukových buňkách ukládat toxiny. A i po smrti těchto buněk budou nadále otravovat naše tělo.

Pokud pijeme kokosovou vodu z čerstvého kokosu místo dietní koly, naše tělo bude každou kapku považovat za výživnou, neuvěřitelně prospěšnou vlhkost a využije ji ve svůj prospěch. Navíc je to také neuvěřitelně chutné.

Kokosy se samozřejmě neprodávají v automatech, na které všude narazíme. V běžném obchodě jsou také velmi vzácné. A abyste „extrahovali“ tekutinu z ořechu, musíte vynaložit určité úsilí – je mnohem jednodušší otevřít plechovku dietního nápoje.

V tomto případě stačí pít obyčejnou čistou vodu a držet se dál od cukru.

Chléb je dodavatelem cukru

Dalším zjevným zdrojem stresu způsobeného nezdravou stravou jsou zpracované obiloviny. Není o nic méně nebezpečný než cukr. Jedná se o obiloviny, především pšenici, bez slupky a s ní všech živin.

Pro začátek jich tam stejně moc není – i celé zrno obsahuje jen malé množství živin, které tělo potřebuje. A není v nich nic, co by se nedalo získat v hojnosti z jiných rostlinných zdrojů.

I v nezpracované formě obsahují některá celá zrna ochranné látky, jako je kyselina fytová nebo inhibitory enzymů, které mohou způsobit zažívací potíže u všech živých věcí, včetně vás a mě. Tyto antinutrienty lze neutralizovat správným zpracováním zrn – namáčením, naklíčením nebo fermentací. Někteří výrobci to dělají ve snaze učinit obilí bezpečnější.

ČTĚTE VÍCE
Jak káva stoupá?

Zpracovaná zrna jsou stejně špatná jako cukr. Naše těla je rychle přeměňují na glukózu – proto má vše vyrobené z pšeničné mouky vysoký glykemický index. Zpracovaná zrna, stejně jako cukr, způsobují zvýšené uvolňování inzulinu, což znamená, že jejich konzumace vede také k rozvoji inzulinové rezistence, acidóze, pankreatickým problémům a metabolickému syndromu. Proteiny v lepku mohou způsobit prosakování střev, celiakii a další poruchy trávení.

Jedinou výhodou obilovin je jejich levná výroba. Pokud si musíte vybrat mezi jídlem vyrobeným z rafinované, zpracované mouky a hladověním, zvolte samozřejmě mouku. Jinak je lepší se mouce vyhnout.

Mohou být chléb, těstoviny, pizza, krekry a cereálie opravdu tak špatné? Dr. David Ludwig, ředitel New Balance Foundation Obesity Prevention Center v Children’s Hospital Boston, říká: “Rafinované sacharidy, včetně rafinovaných obilných produktů, představují největší nebezpečí pro moderní americkou stravu.”

A přitom je tak těžké odolat housce nebo čerstvému ​​bílému chlebu. Hrůza je, že se to považuje za normu. Celé impérium rychlého občerstvení je postaveno na chlebu. Spolu s ním ale dostáváme obrovské dávky cukru, nezdravých tuků a přebytečných bílkovin.

Podívejte se na ingredience v bochníku, který obvykle kupujete. Téměř jistě najdete cukr, kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy a možná i běžný kukuřičný sirup – tři druhy cukru navíc k zbytečné rafinované pšeničné mouce.

Tohle není chleba. Jedná se o sofistikovaný systém pro dodávání dalšího cukru. To samé platí o těstovinách.

Rafinovaný cukr a rafinované obiloviny jsou hlavními zdroji stresu způsobeného nezdravou stravou a velkým problémem v typické americké stravě. Pokud ze seznamu konzumovaných potravin odstraníte právě tyto dvě složky, vaše zdraví se okamžitě výrazně zlepší.

Informace na stránce jsou pouze orientační a nejsou doporučením pro vlastní diagnostiku a léčbu. V případě lékařských otázek se určitě poraďte se svým lékařem.