Pro každého bojovníka je boxovací pytel, stejně jako pytel, nepostradatelnými atributy v boxerském procesu. Zdá se, že na tom není nic složitého: nasaďte si speciální rukavice, zatněte ruce v pěst a udeřte do projektilu tak silně, jak jen můžete. K dosažení dobrého výsledku je však potřeba správně trefit boxovací pytel. Nejprve si musíte vybrat samotný atribut, boxovací pytel si můžete prohlédnout a zakoupit na našem webu.

Jak správně trefit boxovací pytel?

Box na stroji je jedním z nejefektivnějších způsobů tréninku boxu. Jako na každý sport je potřeba se na něj připravit.

Výběr hrušky nebo tašky

Hmotnost tašky se volí s přihlédnutím k hmotnosti zápasníka. Ideálně čím těžší, tím lepší. Proto se můžete rozhodnout pro hrušku o váze 70-90 kg. Pro získání zkušeností a naučení správného úderu je vhodný boxovací pytel. Díky boxovacímu pytli je však pohodlnější udeřit rukama do hlavy a těla a nohama – do těla a spodní části. Pár slov o materiálu, ze kterého by měla být hruška vyrobena. Opravdu v tom není velký rozdíl, ale při boxování holýma rukama je lepší zvolit koženou tašku. Při zasažení například plachtové hrušky je vysoká pravděpodobnost, že si rychle odřete kůži, což povede ke vzniku ran. Neměli byste si vybrat příliš tvrdou hrušku, protože touto možností neúmyslně omezíte sílu úderu, což je zcela nežádoucí, protože se může stát zvykem.

Zahřejte a zpevněte zápěstí

Jak správně trefit boxovací pytel? Podobnou otázku si klade každý začínající boxer. Je však třeba zvážit, že jakýkoli tréninkový proces vyžaduje speciální přípravu. Jakékoli cvičení začíná zahřátím. Každý sportovec o tom ví, protože je nutné „zahřát“ svaly paží, ramenního pletence a nohou. Vyhnete se tak různým zraněním při boxu. Rozcvička je důležitá v každém sportu. K většině zranění při tréninku dochází v situacích, kdy je tělo špatně zahřáté nebo není zahřáté vůbec. Někteří začátečníci toto pravidlo zanedbávají a považují tento postup za zbytečný. V průběhu let si však začínají uvědomovat důležitost zahřívání.

K poznámce! Švihadlo je skvělé pro zahřátí, takže mnoho sportovců ho používá pro skákání na místě. 10-15 minut takových akcí stačí k rozptýlení krve po celém těle. Dalším důležitým bodem je bandážování rukou. Bez toho může i lehký úder poranit ruce. Bezpečně upevněná ruka pomáhá předcházet podvrtnutí a zlomeninám.

ČTĚTE VÍCE
K čemu je Duphalight?

Pusťte a zatlačte

Začátečník zpravidla nezačne pytel narážet, ale tlačit. To je zcela normální a se zkušenostmi to zmizí. V ideálním případě musíte ovládat své pohyby a spíše na pytel udeřit, než na něj tlačit. Je také nutné pamatovat na druhý Newtonův zákon: úder musí být přesný a rychlý. Pro začátek se vyplatí začít s jednotlivými údery. Po vypracování techniky provedení můžete přejít na „dvojky“ a „trojky“. Pamatujte, že ruce se musí vrátit.

Práce nohou

Pamatujte na práci nohou. Při boxu rukou by měly být obě nohy na podlaze. Nohy by samozřejmě v tuto chvíli měly fungovat správně, ale to není vše. Je třeba se pohybovat do stran, dopředu, dozadu. Vyzkoušejte úskoky a skoky. Nemá smysl stát na jednom místě. Díky vaší dobré pohyblivosti bude pro soupeře těžší vás zasáhnout, stanete se pro něj nezranitelní. Nezapomeňte na svůj postoj, nohy by neměly být u sebe.

Když mluvíme stručně o pohybech, nejprve se provede krok nohou, ke které dochází k pohybu, poté se aktivuje druhý krok. Je také nutné provádět krátké a rychlé skoky.

Proč potřebujete správně zabalit pytel?

V první řadě je práce s boxovacím pytlem nepostradatelným aerobním cvičením, které je prospěšné nejen pro celé tělo, ale i pro kardiovaskulární systém. Při zasažení projektilu se díky svalové námaze zpevní klouby, chrupavky a kosti. Pro sportovce to hraje velkou roli, protože zvyšuje „bojovou připravenost“. Díky tomu se sportovec cítí sebejistě v každé situaci. Tělo se stává odolnějším. Za druhé, správný tréninkový proces posiluje pohybový aparát. Zátěž by měla být mírná a tělo by mělo odpočívat, jinak můžete „vyhořet“. Za třetí se zlepšuje koordinace. Při tréninku se zapojí mnoho svalů, provedou se stovky pohybů, které pak sportovec provádí automaticky. Shrneme-li vše výše uvedené ohledně správného tréninku s boxovacím pytlem, můžeme s jistotou říci, že trénink:

  • zlepšuje fyzický vývoj;
  • dělá úder silnější;
  • zlepšuje koordinaci;
  • rozvíjí automatiku pohybů;
  • posiluje kosti, svaly, klouby a kardiovaskulární systém.

5 nejlepších tipů pro trénink na boxovacím pytli

Trénink s projektilem vyžaduje určité dovednosti. Abyste pochopili, jak správně boxovat boxovací pytel, měli byste poslouchat pět hlavních tipů:

  1. Buď opatrný. Hlavní problém spočívá ve skutečnosti, že bojovník si začíná vyvíjet zcela zbytečné „vizuální“ návyky. Při boxu se bojovník buď vůbec nedívá na projektil, nebo se dívá na konkrétní bod na sáčku. Je důležité se na tašku podívat, ale vůbec se nevyplatí na ni „bušit“ oči. Sledujte jeho část, ne celou tašku.
  2. Udržujte rovnováhu. Postavte se jistě na nohy a neopírejte se o přístroj. Rovnováha vede k mohutnějšímu kopu a lepšímu pohybu nohou při tréninku.
  3. Nečekej. Profesionální sportovec nečeká mezi údery déle než dvě sekundy. Začínající bojovník po sérii úderů potřebuje 10-15 sekund k obnovení dýchání. To je příliš dlouhé, protože v ringu nejsou žádné 10sekundové přestávky.
  4. Méně úsilí, více dýchání. Při tréninku je důležité dýchat!! Zaměřte se na výbušné dýchání. Uvolněte se a ovládejte své dýchání, abyste šetřili energii. Síla pochází z dobré techniky. Vytrvalost pochází ze správného dýchání.
  5. Volný čas. I když se cítíte unavení, nemusíte přestat. Jděte dál! Odpočívejte při pohybu bez silného nárazu.
ČTĚTE VÍCE
Kde rostou Saintpaulias?

Dodržováním těchto jednoduchých pravidel můžete dosáhnout úspěchu v jakémkoli sportu. Bag box vám umožňuje nejen udržet si vynikající fyzickou kondici a procvičovat techniku, ale je také skvělým způsobem, jak se zbavit stresu.